جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 416763
۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
امامزاده

حوزه/آستان مقدس امامزادگان امامزاده ابراهیم(ع)، سید معصوم(ع) و جعفر شهید(ع) مراسم ویژه‌ای به صورت جداگانه برای خواهران و برادران به منظور ترتیل‌خوانی قرآن کریم خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،محمد شکری با بیان اینکه به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مختلفی در سطح ناحیه دو اوقاف شهرستان قم تدارک دیده شده است گفت: بر این اساس مراسم جزء خوانی قرآن کریم در سه بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

وی افزود: آستان مقدس امامزادگان امامزاده ابراهیم(ع)، سید معصوم(ع) و جعفر شهید(ع) مراسم ویژه‌ای به صورت جداگانه برای خواهران و برادران به منظور ترتیل‌خوانی قرآن کریم خواهند داشت.

مسئول فرهنگی اوقاف ناحیه دو شهرستان قم خاطرنشان کرد: همه این مراسم یک ساعت به اذان مغرب و عشاء و هنگام افطار آغاز می‌شوند.

وی ادامه داد: مراسم معنوی مناجات‌خوانی هم در آستان مقدس امامزادگان شاه ابراهیم(ع) و شاه جمال‌الدین(ع) تدارک دیده شده است؛ این مراسم در آستان امامزاده شاه ابراهیم(ع) هر شب ساعت 21:30 و در شاه جمال(ع) 1:30 بامداد هر روز برگزار می‌شود.

شکری با اشاره به برپایی نماز جماعت ظهر و مغرب در هشت بقعه متبرکه ناحیه دو عنوان کرد: در هر هشت بقعه و بعد از اقامه نماز، سخنرانی مذهبی با موضوعات مختلف توسط اساتید حوزوی و ائمه جماعات صورت می‌گیرد و غرفه‌های پاسخگویی به مسائل شرعی نیز دایر هستند.

حضور مبلغین در شهر جعفریه

طی 30 روز ماه رمضان، سه وعده نماز جماعت در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) بخش جعفریه  اقامه و سپس با حضور مبلغ روحانی، به سوالات شرعی و اعتقادی نمازگزاران پاسخ داده می‌شود.

همچنین هر روز بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) برپا خواهد بود.

برپایی حلقه‌های معرفت با موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی، از دیگر برنامه‌های مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در ماه رمضان امسال خواهد بود.

جلسات مربوط به این حلقه‌های معرفتی، هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

برپایی محفل انس و تفسیر قرآن به مدت ۳۰ شب در امامزاده زینب(س) کهک

حجت‌الاسلام رحمت جمشیدپور با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و برنامه‌های اوقاف کهک در این ماه گفت: هر شب در آستان مقدس امامزاده زینب خاتون(س)، نماز جماعت مغرب و عشاء با حضور خیل عظیم روزه‌داران و مومنین برگزار خواهد شد.

وی افزود: محفل انس با قرآن و تفسیر کلام وحی نیز بعد از اقامه نماز و از ساعت 21:15 در این بقعه متبرکه برپا می‌شود.

مسئول اوقاف و امور خیریه کهک خاطرنشان کرد: حجت الاسلام چهره‌قانی کارشناس مسائل دینی در این محفل قرآنی به قرائت و تفسیر آیاتی چند از کلام‌الله مجید متناسب با مسائل روز جامعه می‌پردازد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha