جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ماندگاری

حوزه/مردم به دنبال خرید کالای خارجی هستند، چون برخی از کالاهای ایرانی کیفیت مناسبی ندارند و لذا از سوی مردم مورد استقبال قرار نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری ظهر امروز در سخنرانی در جمع زائرین  حرم حضرت معصومه(س) گفت: یکی از دردهای جامعه ما، تنبلی و عافیت طلبی است، در کشورمان مشکل کار و اشتغال داریم، اما به نظر می‌رسد که افراد در ایران بیشتر به دنبال کارهای آسان هستند، کشوری مانند  ژاپن با وجود جمعیت بیشتر از ایران، اما کارمندان کمتری دارد . بیشتر بودجه کشورمان صرف حقوق میلیون‌ها کارمند در ایران می‌شود.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا افزود: حضرت زهرا(س) دختر رسول اکرم(ص)، همسر امام علی(ع) و مادر ائمه معصومین(ع) بود، اما این بانوی بزرگوار با این وجود در منزل کار می‌کردند و این مساله کسر شان حضرت زهرا(س) نبود، هیچ زنی در جهان بالاتر از این بانوی بزرگوار نیست، اما حضرت زهرا(س) کار می‌کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین  ماندگاری با اشاره به اهمیت کسب  روزی حلال  تاکید کرد: خداوند دوست دارد که انسان را در هنگام عرق ریختن در راه کسب روزی حلال ببیند، کمتر از کار کشاورزی در ایران استقبال می‌شود، چون این کار زحمت زیادی دارد.

وی ادامه داد: باید کودکان مان را به گونه‌ای تربیت کنیم که کار کردن را از همان کودکی بیاموزند و از کارکردن ابایی نداشته باشند، نباید کارهای منزل تنها بر عهده مادر خانواده باشد و باید بقیه اعضای خانواده هم در این مساله به کمک مادر بروند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا افزود: کار کردن هیچ وقت تعطیلی ندارد و باید این مساله را باور کنیم، شعار تا زنده ام رزمنده ام، مصداق این عبارت است، کلمه بازنشستگی درست نیست و افراد باید تا هنگام مرگ به دنبال کار کردن باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین  ماندگاری تاکید کرد: همه باید اهل کار باشیم و از تنبلی بپرهیزیم. رهبر معظم انقلاب بارها بر مصرف کالای داخلی تاکید کردند، اما با این وجود باز هم مردم به دنبال خرید کالای خارجی هستند، چون برخی از کالاهای ایرانی کیفیت مناسبی ندارند و لذا از سوی مردم مورد استقبال قرار نمی گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری در پایان با اشاره به لغت فارغ التحصیلی در کشور ایران گفت: این فرهنگ از غرب به جامعه ما آمده است و افراد پس از گرفتن یک مدرک تحصیلی دست از تحصیل کردن می‌کشند، در حالی که انسان براساس دین اسلام باید تا آخر عمر به دنبال تحصیل علم باشد و در این مساله تفاوتی بین زن و مرد و پیر و جوان نیست.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha