سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام اصفهانی

حوزه/ امام جمعه قاین ضمن اشاره به این که یکی از بهترین زمان های تبلیغ، ماه مبارک رمضان است، گفت: رمضان، فرصت کسب فضائل اخلاقی و رفع رذائل است، تا در طول سال، معنویت و اخلاص را برای انسان به ارمغان آورد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند ضمن تبریک ماه رمضان، اظهار کرد:  ماه رمضان، ماه مغفرت و آمرزش و زدودن گناهان است و این ماه، منتسب به پروردگار بوده و دارای حریم است که این حریم بایستی مورد صیانت قرار گیرد.

امام جمعه قاین با اشاره به این که رمضان، جزو شعائر الهی است، عنوان کرد: شرافتی که خداوند به این ماه داده بسیار ارزشمند است و باید اهمیت ویژه ای برای این ماه عزیز قائل شد.

حجت الاسلام اصفهانی با بین این که بهترین فرصت خودسازی برای افراد و خانواده ها، در رمضان فراهم می شود، بیان کرد: باید خانواده ها و خصوصاً جوانان از این فرصت بهترین استفاده  را  کنند.

وی، روزه داری را، دارای فواید بسیاری دانست و افزود: بر کسی پوشیده نیست، که عامل بسیاری از بیماری های انسان پرخوری است و در واقع ماه مبارک رمضان، فرصت مناسبی برای درمان این بیماری ها است.

امام جمعه قاین با اشاره به این که روزه گرفتن تنها نخوردن و نیاشامیدن نیست، بلکه باید همه اعضا و جوارح روزه باشد، گفت: طلاب و روحانیون در این ماه باید سعی کنند، که بیشتر از سایر ایام، به ترویج و تبیین معارف الهی پرداخته و مردمی که پای منبرهایشان جمع می شوند را به معنویت و اخلاق توصیه نمایند.

حجت الاسلام اصفهانی در پایان مطرح کرد: رمضان، فرصت کسب  فضائل اخلاقی و رفع رذائل است، تا در طول سال، معنویت و اخلاص را برای انسان به ارمغان آورد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha