چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد محبی

حوزه/ حجت الاسلام محبی با بیان این که عبادت تنها در نماز و روزه نیست، بلکه خدمت به مردم و کمک به نیازمندان از بزرگترین عبادات به شمار می رود، گفت: همان گونه که خداوند از نماز و روزه بندگانش خوشحال می شود، از کمک و یاری به دیگران نیز خوشحال می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد محبی،امروز درجمع ائمه جماعات دانشگاهای استان که در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور قزوین برگزارشد، بر ضرورت پرهیز از اسراف در جامعه تاکید کرد و گفت: اسراف بيانگر وضعيّت نامناسب و غيرمتعادل اخلاقی و فرهنگی  شخص يا جامعه و نشانه بی اعتنایی به قوانين و حدود شناخته شده شرعی و انسانی است.

مدیر مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین افزود:  اسراف يک عمل اتفاقی نيست که يک دفعه و يا بدون سبب به وجود آید، بلکه بدون شک فرد مسرف، به يک ويژگی و خصلتی مبتلاست که زيربنای اسراف همان است.

وی افزود: خدا در قرآن می فرماید "وَآتِ ذَا الْقُرْبَى حَقَّهُ وَالْمِسْکِینَ وَابْنَ السَّبِیلِ وَلاَ تُبَذِّرْ تَبْذِیرًا * إِنَّ الْمُبَذِّرِینَ کَانُواْ إِخْوَانَ الشَّیَاطِینِ وَکَانَ الشَّیْطَانُ لِرَبِّهِ کَفُورًا" "از نیازمندان دستگیری کن و اسراف نکن و حق خویشاوندان را بده، چرا که اسرافکاران برادران شیطانند و شیطان همواره نسبت به پروردگارش ناسپاس بوده است"، و ولخرجی و ريخت و پاش های غيرمعقول را می توان از همين موارد به شمار آورد.

حجت الاسلام محبی با بیان این که  عبادت تنها در نماز و روزه نیست، بلکه خدمت به مردم و کمک به نیازمندان از بزرگترین عبادات به شمار می رود، ابراز داشت: همان گونه که خداوند از نماز و روزه بندگانش خوشحال می شود، از کمک و یاری به دیگران نیز خوشحال می شود.

وی تصریح کرد: به یاد فقرا بودن یکی از اوصاف مومنین روزه دار است، لذا کسانی که چیزی از مال دنیا در دست دارند باید از این فرصتِ زمانی استفاده کرده و با کمک به مستمندان رضایت خداوند را کسب کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha