جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، با اشاره به آداب تلاوت قرآن، گفت: آغاز هر کاری آدابی داشته و قرائت قرآن که خود یکی از برترین اعمال در همه ایام سال است، نیاز به آدابی داشته و مؤمنان باید به رعایت این آداب اهتمام ورزند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در دومین جلسه از سلسله مباحث ماه مبارک رمضان، یکی از برترین اعمال در این ماه مبارک را تلاوت قرآن یاد کرد و اظهارداشت: امام صادق(ع) از پیامبر اعظم(ص) نقل می‌کنند که ماه رمضان ماه خداى عزوجل می‌باشد، و آن ماهى است كه خداوند كارهاى نیك همچون تلاوت قرآن را در آن دو چندان می‌کند.

امام جمعه اهواز، با اشاره به آداب تلاوت قرآن، گفت: آغاز هر کاری آدابی داشته و قرائت قرآن که خود یکی از برترین اعمال در همه ایام سال است، نیاز به آدابی داشته و مؤمنان باید به رعایت این آداب اهتمام ورزند.

استاد برتر حوزه علمیه خوزستان، ادامه داد و افزود: طهارت روح و جسم، استعاذه به خداوند متعال و مطالعه از متن صحف مطهر، بخشی از آداب تلاوت قرآن می‌باشد.

آیت‌الله موسوی جزایری، با اشاره به طهارت روح و جسم هنگام تلاوت قرآن، گفت: برای درک مفاهیم قرآن، ابتدا باید طاهر بود؛ چراکه طهارت یکی از اصول اولیه فهم و درک آیات قرآن کریم است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه استعاذه به خداوند متعال می‌تواند پیش درآمدی بر درک مفاهیم قرآن باشد، اذعان داشت: در آیات و روایات متعددی از ائمه اطهار(ع) وارد شده که به هنگام آغاز هر کاری اول «اعوذبالله» و سپس «بسم الله» بگویید، که در غیر این صورت ممکن است هواهای نفسانی و شیطانی مانع انجام آن عبادت و کار به طور شایسته شوند.

وی در پایان با طرح این سؤال که روخوانی از حفظ یا از متن کتاب بهتر است، گفت: این سؤال از امام صادق(ع) پرسید و حضرت در پاسخ فرمودند که «قرآن را در دست بگیر، نگاه کن و از رو بخوان؛ چراکه چند چیز است که نگاه کردن به آن عبادت است و یکی از آنها نگاه کردن به صفحه و متن قرآن کریم است».

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha