جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و هیئت ایرانی با مقامات اندونزیایی

حوزه/ هیئت دینی و تقریبی ایران که برای انجام دیدارها و گفت وگوها با شخصیت های دینی و شرکت در سمینار امام شافعی به کشور اندونزی سفر کرده است در روز آخر سفر خود ضمن حضور در نماز جمعه مسجد بزرگ استقلال جاکارتا با مسئولان وزارت دین و تعدادی دیگر از شخصیت ها دیدار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، هیئت دینی و تقریبی ایران که برای انجام دیدارها و گفت وگوها با شخصیت های دینی و شرکت در سمینار امام شافعی به کشور اندونزی سفر کرده است در روز آخر سفر خود ضمن حضور در نماز جمعه مسجد بزرگ استقلال جاکارتا با مسئولان وزارت دین و تعدادی دیگر از شخصیت ها دیدار کردند.

در جریان این دیدارها؛ هیئت ایرانی متشکل از حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و دکتر ابراهیمیان معاون پژوهشی دانشگاه روز گذشته 5 خرداد ماه در نماز جمعه مسجد استقلال جاکارتا به عنوان بزرگترین مسجد جنوب شرق آسیا شرکت کرده و دیداری نیز با امام اکبر این مسجد داشتند و سپس به همراه آنان نمازجمعه را اقامه کردند.

دیدار با پرفسور دکتر سیف البحری عضو هیات رییسه سازمان محمدیه و ریاست دانشگاه محمدیه جاکارتا در محل این  سازمان نیزاز دیگر برنامه های سفر هیئت ایرانی بود که در این دیدار نیز زمینه ها و ظرفیت های همکاریهای دو جانبه میان این سازمان مهم و دانشگاه مذاهب اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین حجت الاسلام مختاری و حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی و هیئت همراه با دکتر لقمان حکیم؛ وزیر دین اندونزی نیز در حاشیه حضور در نماز جمعه مسجد بزرگ استقلال جاکارتا دیدار و گفت وگو کرده و آمادگی خود را برای همکاریهای گسترده به ویژه درحوزه ادیان و مذاهب اعلام کردند.

دیدار و گفت وگو با پرفسور نصرالدین عمر امام اکبر مسجد استقلال اندونزی و قائم مقام سابق وزارت دین و همچنین دیدار جناب آقای کیایی عبدالاعلی خطیب نماز جمعه مسجد استقلال جاکارتا از دیگر برنامه های این هئیت در روز آخر سفر به اندونزی بود.

هیئت ایرانی همچنین دیدار مهمی نیز با "پرفسور ترمزی" قائم مقام مرکز مطالعات و پژوهش وزارت دین اندونزی در راستای سفر سال گذشته هیئتی از این مرکز به ایران انجام شد که ابتدا گزارشی درخصوص وضعیت ادیان و مذاهب در ایران توسط حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی ارائه شد و سپس معرفی دانشگاه مذاهب اسلامی توسط دکتر مختاری انجام شد و بر آمادگی این دانشگاه در خصوص همکاریهای آموزشی و پژوهشی  تاکید گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha