سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام خزائلی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین خزائلی گفت: اسلام تمام دستورات را به پایان رسانده و کامل است و تمام ادیان گذشته در اسلام حلول کرده اند و دلیلی برای گرایش به دیگر ادیان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی خزائلی،در مدرسه علمیه آیت الله آخوند همدان با اشاره به اهمیت و جایگاه ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان، ماه خودسازی و استفاده از فرصت های معنوی است.

وی با اشاره به آیه ۶۲ سوره بقره «إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَادُوا وَالنَّصَارَى وَالصَّابِئِينَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحًا فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ / كساني كه (به پيامبر اسلام) ايمان آورده‏ اند، و يهود و نصاري و صابئان (پيروان يحيي يا نوح يا ابراهيم) آنها كه ايمان بخدا و روز رستاخيز آورده‏ اند و عمل صالح انجام داده‏ اند پاداششان نزد پروردگارشان مسلم است، و هيچ گونه ترس و غمي براي آنها نيست (و هر كدام از پيروان اديان كه در عصر و زمان خود بر طبق وظائف و فرمان الهي عمل كرده‏ اند ماجورند و رستگار)»، گفت: شرط تکمیل عمل صالح، ایمان به خدا و شرط قبولی ایمان به خدا، ایمان به رسول خدا(ص) است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: آیه 83 آل عمران می فرماید «أَفَغَيْرَ دِينِ اللَّهِ يَبْغُونَ وَلَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ طَوْعًا وَكَرْهًا وَإِلَيْهِ يُرْجَعُونَ / آيا جز دين خدا را مى ‏جويند با آنكه هر كه در آسمانها و زمين است‏ خواه و ناخواه سر به فرمان او نهاده است و به سوى او بازگردانيده مى ‏شويد». همچنین در ۸۵ همین سوره نیز می فرماید «وَمَنْ يَبْتَغِ غَيْرَ الْإِسْلَامِ دِينًا فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِي / و هر كه جز اسلام دينى [ديگر] جويد هرگز از وى پذيرفته نشود و وى در آخرت از زيانكاران است»..

حجت الاسلام والمسلمین خزائلی افزود: باید گفت که اسلام معنای خاص و عام دارد و از آنجا که اسلام دینی عمومی است، معنای خاص اسلام به معنای تسلیم، مخدوش است.

وی خاطر نشان کرد: اسلام تمام دستورات را به پایان رسانده و کامل است و تمام ادیان گذشته در اسلام حلول کرده اند و دلیلی برا گرایش به دیگر ادیان وجود ندارد.

 استاد حوزه علمیه قم در پایان گفت: برخی روشنفکرها می خواهند بگویند که افرادی که در ادیان دیگر وجود دارند ماجور هستند، ولی این گونه نیست و وظیفه حوزه های علمیه این است که درباره مسائل اعتقادی در جامعه روشنگری کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha