جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
برگزاری همایش «وحدت شیعه و سی» در کراچی پاکستان

حوزه/همایش وحدت شیعه و سنی که تحت نظارت شورای علما و مشایخ پاکستان در حسینیه حیدر کرار در کراچی برگزار شد، علما و روحانیون اهل تشیع و سنی را گرد هم جمع کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، همایش «وحدت شیعه و سنی» روز گذشته در کراچی پاکستان برگزار شد.

در این همایش وحدت، که تحت نظارت شورای نظارت علما و مشایخ پاکستان در حسینیه «حیدر کرار» در شهر اورنگی کراچی برگزار شده بود، علما و روحانیون شیعه و اهل تسنن پاکستان حضور داشتند.

شرکت کنندگان در این گردهمایی متعهد به وحدت و همدلی در جهان اسلام شدند، آن‌ها همچنین عهد برادری و اخوت میان تمام مسلمانان شیعه و سنی بسته و متعهد شدند نگذارند نقشه‌های شیطانی دشمنان اسلام به نتیجه برسند.

*رمضان، ماه بهار قرآن است

آن‌ها همچنین اعلام کردند: ماه رمضان ماه مسئولیت پذیری اعمال دینی و تصفیه روح است. ما از مسلمانان می‌خواهیم تا با روزه گرفتن روح‌شان را تصفیه کرده و به دنبال کسب نعمت الهی باشند. ما همچنین از مسلمانان می‌خواهیم به قرآئت قرآن کریم به ویژه در ماه مبارک رمضان توجه داشته و به تعالیم قرآن عمل کنند چرا که این ماه، ماه بهار قرآن است.

سخنرانان حاضر در این همایش را شیخ دکتر مبشیر، حجت الاسلام عباس کمیلی، شیخ حسین مسعودی، صغیر عابد رضوی، شبار رضا، سیف الدین خالد، سهیل عابدی رهبر حزب مردم پاکستان، حجت الاسلام عبدالله جونا قدی، مولوی کریم واعظی، حسن رضا سهیل، راشیف رضوی و دیگر شخصیت‌های برجسته اهل تسنن و شیعه در کشور پاکستان را تشکیل می‌دادند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha