سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تجلیل از نویسنده برگزیده کتاب سال۹۵ در یزد

حوزه/ در همایش طلایه داران تبلیغ، از حجت‌الاسلام مظفر سالاری نویسنده کتاب «رویای نیمه شب» از نویسنده و از فعالان حوزه ادبیات داستانی در استان یزد تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد؛ در همایش طلایه داران تبلیغ از حجت‌الاسلام مظفر سالاری نویسنده کتاب «رویای نیمه شب» و از فعالان حوزه ادبیات داستانی در استان یزد تجلیل شد.

کتاب رویای نیمه شب اثر نویسنده یزدی به عنوان کتاب سال نیز شناخته شد و از وی تقدیر به عمل آمد و همچنین این کتاب به عنوان کتاب دوره چهارم مسابقه کتابخوانی «کتاب و زندگی» در سال95 معرفی شد.

به گفته نویسنده کتاب، این کتاب 15 سال پیش با نام «نیمه شبی در حله» نگارش شد که پس از ویرایش مجدد به چاپ رسید. این کتاب 700 سال پیش را به تصویر کشیده است، برای اولین بار در سال گذشته تیزر تلویزیونی برای کتاب «رویای نیمه شب» طراحی و ساخته شد که بیش از 50 بازیگر خوب سینما و تلویزیون در آن همکاری کرده اند.

«رویای نیمه شب» رمانی است با درون مایه اعتقادی و زمینه باور مهدوی به قلم حجت الاسلام مظفر سالاری که توسط انتشارات کتابستان در حال حاضر به حدود چاپ بیستم خود نزدیک شده است.

قصه این کتاب ارزشمند که توانسته مخاطبان بسیاری را به سمت سوی خود جذب کند، روایتگر داستان جوانی است سنی مذهب به نام هاشم که از کودکی در نبود پدر و مادر، نزد پدربزرگش بزرگ می شود و در ادامه به دختری شیعه مذهب به نام ریحانه دل می بندد و در ادامه ماجرا اتفاقات و حوادث عجیبی برایش رخ می دهد.

حجت ‏الاسلام مظفر سالاری متولد اسفند 1341 در شهر یزد، که چند سالی است برای کودکان داستان، نمایشنامه، فیلمنامه، نقد و مقاله ‏های آموزشی فراوانی نوشته و شاگردان زیادی هم تربیت کرده است.

در گذشته که مرتب اقدام به نوشتن نقد می کرد ، در سه سال پیاپی در جشنواره مطبوعات کانون، کتاب‏ها و داستان‏هایش بارها برگزیده شد و مورد تقدیر نیز قرار گرفته است.

رمانش با نام «نیمه شبی در حلّه» نمونه‏ای است از نگارش داستان‏هایی با صبغه دینی، از عشق به‌عنوان یک چاشنی جذاب در این داستان به‏خوبی بهره گرفته شده است. نیمه شبی در حلّه نامزد کتاب جمهوری اسلامی، برگزیده کتاب سال ولایت و کتاب سال سلام بچه‏ها و پوپک نیز بوده است.

لازم به ذکر است، وی به دلیل خدمات فرهنگی و تولید و تدریس داستان طی سال‏ها، در دهمین کنگره شعر و قصه طلاب، برگزیده ویژه شناخته شد.

همچنین از سال 83 با معرفی شورای فرهنگ عمومی و حکم وزیر فرهنگ و ارشاد با عنوان عضو هیئت نظارت بر کتاب کودک و نوجوان، در تدوین آیین‏نامه نظارت، همکاری موثری داشت.

نخستین جلد از مجموعه پنج جلدی «داستان‏نویسی قدم به قدم» با نام گشایش داستان در سال 83 از او به چاپ رسید و مورد استقبال قرار گرفت.

مظفر سالاری در کنار مسئولیت‏ هایی چون معاونت فرهنگی ـ هنری دفتر تبلیغات، سردبیری فصلنامه آفرینه را نیز بر عهده دارد و به ترجمه و تفسیر قرآن برای بچه‏ ها و نگارش دایرة‏المعارف موضوعی و الفبایی قرآن برای کودکان و نوجوانان هم می‏اندیشد.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha