جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ حسن بغدادی

حوزه/ شیخ بغدادی گفت: دوران اسرائیل سپری شده و دیگر حمایت های آمریکا و برخی نظام های عربی هم سودی برای آنها نخواهد داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، امروز نشست فکری احیاء تراث علمایی توسط جمعیت امام صادق(ع) و همکاری شهرداری منطقه شمسطار لبنان با محوریت بزرگداشت علامه سید حسین الحسینی برگزار شد.

حجت الاسلام حسن بغدادی عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان در سخنان خود در این مراسم گفت: پیروزی سال 2000 حزب الله در برابر صهیونیست ها ایستگاهی تاریخی در مبارزات ما به رژیم صهیونیستی است که برای اینکه از میزان خسارت های خود بکاهند ادعا کردند بدون قید و شرط حاضر به عقب نشینی شده اند و پس از آن هم ما توانستیم شکست 2006 را به صهیونیست ها تحمیل کنیم تا ناتوانی و توخالی بودن آنها برای همه روشن شود و امروز نیز پس از آن همه شکست اسرائیل و پیروزی خود می گوییم دوران اسرائیل سپری شده و دیگر حمایت های آمریکا و برخی نظام های عربی هم سودی برای آنها ندارد و کشورهای عربی که این روزها آشکارا به رابطه با اسرائیل روی آورده اند باید بدانند که حمایت های آنها سودی برای اسرائیل نخواهد داشت و لبنان هیچ گاه به گذرگاهی برای اطلاعات آمریکا و اسرائیل تبدیل نخواهد شد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود درباره تجاوز آمریکا به منطقه گفت: همان موانعی که بر سر راه اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا وجود داشت، امروز هم بر سر راه ترامپ وجود دارد و ترامپ نخواهد توانست تجربه های تلخ گذشته را در منطقه تکرار کند.

شیخ بغدادی در مورد علامه حسینی نیز گفت: ایشان عالمی روشنفکر و وارسته بود که در کنار سید محسن امین با روشی آرام و متین از طرح اصلاح منبر حسینی حمایت کرد و علاوه بر این ایشان از موافقان انتخاب امام موسی صدر به ریاست مجلس اعلای شیعی لبنان در سال 1969 بود و اگر ایشان امروز زنده بود، از حامیان مقاومت بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha