سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
انوری

حوزه/ مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه تبریز از اجرای طرح های شهیدان مفتح و بهشتی و تربیت مبلغ دانشگاه در راستای ارتقای وحدت حوزه و دانشگاه در این دانشگاه خبر داد.

حجت الاسلام محمد انوری مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه تبریز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تبریز، با اشاره به راهبردهای ارتقای وحدت حوزه و دانشگاه از اجرای طرح شهید مفتح در این دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: با اجرای این طرح، سه نفر از اساتید حوزه علمیه و سه نفر از اساتید دانشگاه در رشته های علوم انسانی دعوت شدند و با تشکیل کارگروهی که دانشجویان و طلاب فعال نیز مشارکت داشتند، نقاط مشترک بین حوزه و دانشگاه در رشته هایی همچون فلسفه و... احصا و در نهایت سه مقاله علمی تدوین شد که بزودی منتشر می شود.

وی همچنین از اجرای طرح «شهید بهشتی» در دانشگاه تبریز خبر داد و عنوان کرد: تعداد ۶۰ مبلغ دانشگاه تحت عنوان طرح شهید بهشتی با دعوت از طلبه های جوان برادر و خواهر با سطح علمی بالا در دانشگاه تبریز تربیت شدند.

حجت الاسلام انوری ادامه داد: ابتدا کارگاهی برای آنان تشکیل شد تا با شبهات دانشجویی، نحوه مشاوره و ورود به بحث، مسائل و مشکلات دانشجویان و محیط دانشگاه... آشنا شوند.

وی افزود: در قالب این طرح تعداد ۲۰۰ ارتباط چهره به چهره با دانشجویان دختر در قالب طرح «همدلی» در خوابگاه دانشجویان خواهر توسط مبلغان حوزه علمیه خواهران برقرار شد که در این دیدار چهره به چهره مسایل روانشناسی و پاسخ به شبهات و بررسی مشکلات دانشجویان مورد بررسی قرار گرفت.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه تبریز همچنین با تشریح فعالیت های صورت گرفته در تقویت جبهه فرهنگی گفت: طرح «شهید شهریاری» نیز با هدف تقویت بنیه فکری دانشجویان و اساتید و کارکنان، برنامه های مفصلی از جمله دانش افزایی و برپایی اردوی مشهد و ... برگزار شد.

حجت الاسلام انوری همچنین خاطرنشان کرد: طرح «شهید چمران» نیز با هدف تربیت نخبگان در هوای انقلاب اسلامی اجرا شد تا فضا برای نخبگان دانشگاه آماده شود تا در این محیط رشد کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha