شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حسین کوثری-امام جمعه شیروان

امام‌جمعه شیروان با تأکید بر اینکه باید اندیشه‌های امام (ره) برای نسل جوان تبیین شود، گفت: فرزندان انقلاب اسلامی برای زنده ماندن گفتمان امام(ره) بیش‌ازپیش باید تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین کوثری پیش از ظهر امروز در نشست ستاد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد اظهار داشت: با توجه به توطئه‌های دشمنان نظام، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تبیین اندیشه‌های امام(ره) هستیم.

وی با تأکید بر اینکه گفتمان انقلاب اسلامی در ماه مبارک رمضان باید توسط مبلغان در سنگرهای مساجد تبیین شود افزود: مردم با مواضع امام راحل (ره) و گفتمان آن آشنا هستند چراکه تاکنون از میراث جاودانه امام که همان انقلاب است به نحو احسن صیانت و محافظت کرده‌اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شیروان تصریح کرد: گفتمان امام(ره) مبارزه با ظلم و ستم، استکبار و زیاده‌خواهی، قانون مداری و حکومت‌پذیری الهی است که باید از فرصت‌های تبلیغی و اجتماع مردم در این ایام استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه فرزندان انقلاب باید بکوشند گفتمان امام(ره) در دنیا زنده بماند و در این راستا تبیین قیام 15 خرداد ضروری است، گفت: هر چه از قیام خونین 15 خرداد 1342 می‌گذرد تفسیر و تبیین این واقعه در جامعه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

امام‌جمعه شیروان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد اظهار داشت: قیام خونین 15 خرداد سال 1342 نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی ایران است و این روز، هیچ‌وقت از اذهان انسان‌های آزاده پاک نخواهد شد.

وی افزود: هدف اصلی امام(ره) از این قیام، حاکمیت قوانین اسلام و اجرای شریعت اسلامی ، قطع وابستگی کشور از کشورهای استعماری و براندازی اصل نظام شاهنشاهی و جایگزینی حکومت اسلامی بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کوثری بیان داشت: فلسفه به وجود آمدن قیام 15 خرداد به غیر از اسلام‌خواهی چیز دیگری نبود که امام خمینی (ره) در آن زمان هوشیارانه با سخنرانی علیه فعالیت‌های اسلام ستیزانه رژیم پهلوی، اتحاد و همدلی را در مردم ایجاد کرد تا این قیام شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه حرکت و نهضت اسلامی امام خمینی (ه) باعث حیرت جهانیان شد، گفت: امام بزرگوار با حرکت در مسیر دین و قرآن جهانیان را بیدار کرد و پس از گذشت چندین سال از رحلت جان‌سوز آن شخصیت بی‌نظیر جهان اسلام، فکر و آرمان امام در قلب شیفتگان حقیقی زنده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شیروان اظهار داشت: امام خمینی (ره) مردم کشور ما را از نهایت ذلت و خواری در دوران پهلوی به اوج عزت و سرافرازی در انقلاب شکوهمند اسلامی رساند.

وی تنها شرط ادامه دادن راه امام خمینی (ره) را در اطاعت از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم مسیر عزت کشور ادامه داشته باشد، باید گوش به فرمان ولایت‌فقیه باشیم تا راه و هدف اصلی معمار کبیر انقلاب تحقق یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha