جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در قزوین، دعا را کلید رفع گرفتاری ها و دستیابی به آرامش دانست و گفت: انسان اگر جایگاه خود را به خوبی بشناسد، برای ادامه مسیر بندگی زبانش به دعا باز خواهد شد، زیرا در این فضا خود را بیشتر نیازمند الطاف الهی می‌بیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در جمع نمازگزاران روزه دار مسجد امام خمینی(ره)، قزوین با بیان این که انسان‌هایی که دنیا را بشناسند و نسبت به وجود خود درک و فهم بیشتری داشته باشند به همان اندازه توقع بیشتری از آفریدگار عالم دارند، گفت: صاحبان علم که به جایگاه رفیعی در حوزه دانش دست پیدا کرده‌اند، هیچ وقت خود را فردی دانا به حساب نمی‌آوردند، بلکه می‌گویند در حال فهمیدن و درک بخشی از عالم هستی هستیم.

نماینده ولی فقیه در قزوین ادامه داد: انسان اگر جایگاه خود را به خوبی بشناسد، برای ادامه مسیر بندگی زبانش به دعا باز خواهد شد، زیرا در این فضا خود را بیشتر نیازمند الطاف الهی می‌بیند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین قزوین با اشاره به جایگاه دعا نزد انبیا(ع) و ائمه‌اطهار(ص)، خاطرنشان کرد: دعاهایی که از پیامبران (ع) و امامان به ما رسیده، نشان از جایگاه عظیم دعا دارد.

وی اضافه کرد: امیرمؤمنان(ع) در نامه 31 نهج البلاغه درباره دعا می‌فرماید: آگاه باشید آن کسی که کلید تمام خزائن آسمان‌ها و زمین را در دست دارد، به شما می‌گوید برای دستیابی به این خزائن دعا کنید.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: اجابت همه خواسته‌های مشروع انسان از خداوند امکان‌پذیر است و خدای قدرتمند از ما خواسته فقط درخواست‌های خود را از این منبع عظیم طلب کنیم.

وی افزود: نباید فرصت دعا کردن را با وقت تلف کردن از دست بدهیم، دعا یعنی خدایا من به تو احتیاج دارم و برای برآورده شدن حاجت‌های خود و رفع بلاهای دنیوی به تو پناه می‌آورم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد:  خدای متعال به ما می‌گوید دعا کنید و مسئولیت برآورده شدن آن را هم به عهده می‌گیرد «ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُمْ»؛ اراده خدا بر این است که دعاهای ما را برآورده کند و به ما دستور داده که مرا بخوانید تا اجابت کنم شما را.

نماینده ولی فقیه وامام جمعه قزوین عنوان داشت: خداوند برای برآورده کردن حاجات ما واسطه‌های سنگین قرار نداده، بلکه در هر مکان و شرایطی می‌توان از خداوند حاجات خود را طلب کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: خداوند ستار العیوب است و برای بازگشت بندگانش از گناهان و انحرافاتی که دچار آن شده‌اند، سخت‌گیری نکرده و جرم بندگانش را با جریمه‌های سنگین جبران نمی‌کند.

وی در پایان گفت: اگر زمانی دعاها برآورده نمی‌شود، نباید این موضوع موجب ناامیدی انسان شود؛ چرا که امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید خدا به اندازه نیت ما توجه می‌کند و اگر اجابت دعا به تأخیر می‌افتد به دلیل این است که خداوند می‌خواهد حاجت بزرگ‌تر و قیمتی‌تر به بندگان خود عنایت کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha