شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام باقری

حوزه/ دشمنان فرهنگ اسلامی سعی می کنند غیرت را رفتاری سنتی تعریف کرده و به دور از تمدن پیشرفته امروزی بدانند، در حالی که غیرت ورزی امری فطری و عامل پاکی جامعه است. از این رو شبکه های ماهواره ای از این طریق، جوانان را هدف این شبیخون فرهنگی قرار داده اند.

حجت الاسلام حبیب باقری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه با اشاره به تاثیر ماهواره بر غیرت، اظهار داشت: در سوره نساء آیه 75 آمده است که «و ما لَکُمْ لا تُقاتِلُونَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفينَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ الَّذينَ يَقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُها وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ وَلِيًّا وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ نَصيراً»، یعنی چرا در راه خدا، و در راه مردان و زنان و کودکانی که به دست ستمگران تضعیف شده اند، پیکار نمی کنید؟! همان افراد ستمدیده ای که می گویند: «پروردگارا! ما را از این شهر مکه، که اهلش ستمگرند، بیرون ببر! و از طرف خود، برای ما سرپرستی قرار ده! و از جانب خود ، یار و یاوری برای ما تعیین فرما!».

معاون حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دی ماه سال 88 فرمودند «بر خلاف برخی تبلیغات رسانه ای، مشکل اصلی دشمنان این سرزمین، بصیرت ملت و غیرت دینی جوانان کشور است»، افزود: غیرت در حقیقت یک نفرت طبیعی است که خدا در انسان قرار داده که دوست ندارد در آن چیزی که محبوبش است، کسی مشارکت داشته باشد. غیرت، یکی از کمالات انسانی است که دست پر توان آفرینش، اسباب آن را در وجود آدمی نهاده است.

وی با اشاره به اینکه غیرت نشانه سلامت روحی می باشد، تاکید کرد: بزرگترین حربه ای که علیه غیرت به کار می برند، خلط غیرت با حسادت است.

حجت الاسلام باقری با اشاره به اینکه در جلد پنجم «کافی» آمده است که «ان الله غیور یحب کل غیور»، خداوند غیور است و غیرتمندان را دوست دارد، گفت: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند که «اَلْغَیْرَةُ مِنَ الاِیمان وَ الْمَذاءُ مِنَ النِّفاقِ»؛ غیرت، از ایمان است و بی غیرتی، از نفاق. پس باید گفت که غیرت جزو طبیعت انسان است، در حقیقت فیلم های ماهواره ای هدفشان از بین بردن این کمال انسانی از مردان و زنان جامعه است.

معاون حوزه علمیه استان کرمانشاه افزود: غیرت موجب حیات انسان و جامعه است و از فسادی که جامعه را لبریز از ظلم و جنایت و بلکه قتل و خونریزی های بسیار می کند، جلوگیری می نماید.

وی به عوامل به وجود آمدن بی غیرتی اشاره کرد و گفت: از جمله علل اصلی این صفت خبیثه، خود کم بینی و ضعف نفس است که نفس را یارای دفاع و حمایت از آنچه که شرع و عرف پشتیبانی و نگهبانی از آن را ضرروری شمرده است، ندارد.

حجت الاسلام باقری ادامه داد: غیرت عامل زیربنایی در جامعه است. دشمنان فرهنگ اسلامی سعی می کنند غیرت را رفتاری سنتی تعریف کرده و به دور از تمدن پیشرفته امروزی بدانند، در حالی که غیرت ورزی امری فطری است و مخصوص هیچ مقطعی از تاریخ نبوده و عامل پاکی جامعه است. از این رو شبکه های ماهواره ای از این طریق جوانان را هدف این شبیخون فرهنگی قرار داده اند.

این کارشناس حوزوی در پایان گفت: غیرت دینی، غیرت ناموسی و غیرت ملی در حماسه هایی مانند سوم خرداد(آزادسازی خرمشهر) موج می زند، لذا دشمن با فاصله انداختن بین نسل های مختلف جامعه می خواهد به اهداف شوم خود برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha