جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجدی در ولز افطار میان ادیانی غیرمسلمانان می‌دهد

حوزه/ مسجد شهر کاردیف در سه هفته نخست ماه مبارک رمضان، افطار میان ادیانی با حضور غیرمسلمانان برگزار کرده و مردم به ویژه نیازمندان را اطعام می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از walesonline، مسجد دار-الاسراء در شهر کاردیف، پرجمعیت‌ترین شهر ولز در انگلستان به مدت 3 هفته در ماه مبارک رمضان، مراسم افطار میان ادیانی برگزار کرده و از غیرمسلمانان برای حضور در این مراسم دعوت به عمل می‌آورد.

دادن غذا به نیازمندان بخشی از خیریه جامعه اسلامی شهر کاردیف در ایام ماه مبارک رمضان می‌باشد. تخمین زده می‌شود که در ماه مبارک رمضان هزاران غذا به مردم داده شود.

محمد عالمگیر یکی از اعضای این مسجد می‌گوید: شناخت مردم از جوامع مختلف بسیار مهم است. ما برای ششمین سال متوالی افطارمان را با مردم شریک می‌شویم و معتقدیم نزدیک کردن مردم به یکدیگر از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی درباره فاجعه اسلام‌هراسی اخیر در پورتلند که منجر به مرگ 2 آمریکایی در قطار برای حمایت از دختر مسلمان شده بود، گفت: این به ما یادآوری می‌کند که خشونت و تبعیض و قتل با هیچ دین و مذهبی مرتبط نیستند. قرآن به ما می‌آموزد که نجات یک نفر به منزله نجات تمام بشریت است و کشتن یک نفر نیز به معنای کشتن تمام انسانیت محسوب می‌شود. من نمونه‌های مشابهی را در کتب مقدس ادیان دیگر نیز سراغ دارم.

سارا اوانز، پرستار بیمارستان ولز که برنامه ریزی اجتماعات افطار میان ادیانی در ایام رمضان را به عهده داردمی‌گوید: فضا برای حدود 150 نفر فراهم شده و قرار بر این است غذا در ایام ماه مبارک رمضان به نیازمندان داده شود.

وی که یک مسیحی می‌باشد و همراه با دوستان مسلمانش در این طرح شرکت کرده می‌گوید: هدف ما ایجاد یک جامعه منسجم‌تر با نزدیک کردن مردم از ادیان مختلف به یکدیگر می‌باشد. نشست‌های ما بر غذا تکیه دارند زیرا غذا راه مناسبی برای نزدیک کردن مردم به یکدیگر است. نشستن در کنار یکدیگر و غذا خوردن با هم می‌تواند بیان کننده مشترکات ما باشد.

یکی از بادیدکنندگان می‌گوید: من اولین بار که سال گذشته به اینجا آمدم بسیار نگران بودم. تبلیغات منفی زیادی درباره مسلمانان وجود دارد و صادقانه بگویم که ترسیده بودم. اما مسلمانان با محبت از من استقبال کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha