پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آیت الله غیاث الدین طه محمدی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه همدان با اشاره به عظمت جایگاه زن در اسلام، گفت: برکت عالم از وجود زن نشات می گیرد، البته غربی ها مقام زن را درک نکرده و در مقام تحقیر این جایگاه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، پیش از ظهر امروز در درس شرح نهج البلاغه در مسجد مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان با اشاره به اینکه جایگاه خداوند در قلب انسان ها است ابراز داشت: خداوند متعال در هیچ جای عالم هستی قرار نمی گیرد مگر در قلب انسان و فقط در قلب انسان کامل و با ایمانی همانند ذات مقدس رسول الله(ص) می تواند درک شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به عظمت جایگاه امیر مومنان علی(ع) گفت: علی(ع) کسی بود که تا پای جان از رسول الله(ص) محافظت می کرد که این مسأله برای همه مسلمانان اثبات شده است.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از فضایل امیر مومنان(ع) این بود که در وفات پیامبر اکرم(ص) عهده دار غسل و کفن و دفن ایشان از ناحیه ذات باری تعالی گشت، به طوری که خود ایشان می فرماید روح پیامبر اکرم(ص) در دو کف دستان من به آسمان ها پرواز کرد.

آیت الله طه محمدی با بیان این که تنها فردی که سنخیت با پیامبر اکرم(ص) را دارد، علی(ع) است، تصریح کرد: هیچ کسی همانند امیرالمومنین(ع)  به پیامبر اکرم(ص) نزدیک نبوده است.

آیت الله طه محمدی با اشاره به جایگاه دیگر پیامبران، خاطرنشان کرد: همه پیامبران دارای مقامی نبودند که بتوانند با جبرئیل امین ملاقات کنند، بلکه عده ای در خواب و عده ای با شنیدن صدا، رسالت الهی را متوجه می شدند.

وی با اشاره به مقام بانوی عالم هستی حضرت زهرای مرضیه(س) تاکید کرد: بعد از رحلت رسول اکرم(ص) ملائک مقرب الهی همچون جبرئیل و میکائیل برای تسلی خاطر حضرت زهرا(س) به نزد ایشان حاضر شده و از حوادث آینده به حضرت خبر می دادند، این نشان از بزرگی مقام ایشان است.

رئیس شورای حوزه علمیه همدان در پایان با اشاره به عظمت جایگاه زن در اسلام، ابراز داشت: برکت عالم از وجود زن نشات می گیرد، البته غربی ها مقام زن را درک نکرده و در مقام تحقیر این جایگاه هستند.    

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha