جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام خمینی

حوزه/ چهارمین همایش سراسری تئاتر مردمی نکوداشت امام خمینی(ره) از ۱۳ الی ۱۷ خرداد، در تهران و برخی دیگر از شهرها برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» نشست رسانه ای چهارمین همایش سراسری تئاتر مردمی(بزرگداشت امام خمینی) با حضور کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و امیرحسین شفیعی، دبیر همایش، امروز نهم خرداد، در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، زارعی در سخنانی با تبریک ماه مبارک، گفت: این ماه فرصتی برای خودسازی است، لذا برگزاری این همایش در این ایام می تواند تاثیرگذاری بهتر و بیشتری داشته باشد. نکته دیگر این که همایش تئاتر مردمی با محوریت امام راحل برگزار می شود، بنابراین بهترین زمان برای اجرای آن ایام ارتحال امام است.

وی افزود: پس از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز هنر این سرزمین نتوانسته گوشه ای از اندیشه های امام(ره) را به تصویر بکشد، لذا این همایش سعی دارد به نوعی مروج تفکراتی باشد که سال هاست فراموش شده و باید مجددا احیا شود، در این راستا سعی کردیم همایش شکل جشنواره ای نداشته باشدو بصوررت غیر رقابتی آن را برگزار خواهیم کرد تا انگیزه های رقابتی باعث کمرنگ شدن ارزش های این همایش نشود.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی با بیان این که تلاش خواهد شد تا جشنواره در طولانی مدت گسترده تر شود، افزود: هم اکنون این رویداد تنها در بخش تئاتر خیابانی اجرا خواهد شد، اما هدف ما این است که در آینده بتوانیم بخش صحنه ای را نیز به آن اضافه کنیم. البته رسیدن به خواسته مورد نظر در کوتاه مدت قابل دستیابی نیست.

زارعی با بیان اینکه این همایش سعی دارد تمرکز زدایی کند، گفت: سال ها است که هر اتفاق هنری در کشورمان به میزبانی تهران برگزار می شود، این وضعیت سبب شده تلاش و استعداد بسیاری از هنرمندان شهرستانی دیده نشود، برای همین در این همایش ما شاهد حضور شهرهای مختلفی همچون اصفهان، ایلام، خرم آباد، ساری و ... خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان جوان در شهرستان ها استعدادهایی هستند که متاسفانه به درستی دیده نمی شوند. همین اتفاق باعث شده ما در حوزه نمایش کارایی لازم را نداشته باشیم، لذا در گروه هنرهای نمایشی حوزه هنری سعی خواهم کرد توجه ویژه به شهرستان ها شود.

در ادامه این جلسه شفیعی دبیر چهارمین همایش سراسری تئاتر مردمی نیز اظهار کرد: این همایش سراسری 13 الی 17 خرداد برگزارخواهد شد و افتتاحیه و اختتامیه این رویداد ارزشی در آرامگاه شهدای  غواص در حوزه هنری خواهد بود.

 وی با اشاره به آثار ارائه شده، افزود: هفتاد  اثر متقاضی حضور در همایش بودند، اما هیئت انتخاب از میان این آثار، بیست اثر را انتخاب کرد، چون توجه به کیفیت جزو تاکیدات ما در این رویداد هنری بود.

شفیعی در پایان تاکید کرد: رسانه ها و نهادهای ارزشی نیز با حمایت های خود می توانند نقش قابل توجهی در برگزاری شایسته این همایش ایفا کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha