پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری

حوزه/حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه بی‌حیایی سبب اختلال‌های اجتماعی می‌شود، مطرح کرد: وقتی دختران و پسران همانند تالار عروسی در دانشگاه‌ها حضور می‌یابند توجه دانشجویان به درس‌ها کمتر می‌شود؛ این مشکل در ادارات و دستگاه‌ها نیز قابل مشاهده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام  والمسلمین محمدمهدی ماندگاری پیش از نماز ظهر و عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه جهل، نادانی، بدکاری و تنبلی از مشکلات جامعه است، اظهار کرد: برای رفع این مشکلات باید نگاه خود را به آموزه‌های دینی تغییر داده و کارهای جمعی را با توکل بر خداوند متعال دنبال کنیم.

وی از بی‌حیایی به عنوان یکی دیگر از دردهای جامعه اسلامی نام برد و اضافه کرد: این درد مشکلات بسیاری را برای جامعه اسلامی به دنبال دارد چرا که کاهش حیا سبب افزایش اختلال‌های خانوادگی و کاهش ازدواج‌ها می‌شود.

این استاد  دانشگاه خاطرنشان کرد:‌ افرادی که می‌توانند نیاز خود را در خیابان‌ها برطرف کنند دیگر برای ازدواج اقدامی نمی‌کنند؛ اگر مردان و زنان روزه بگیرند و به نامحرم نگاه نکنند در زندگی خود با مشکلات کمتری مواجه می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه بی‌حیایی نظام زندگی‌ها را از بین می‌برد، عنوان کرد: وقتی که جامعه بی‌حیا شود مردان در خیابان‌ها به دنبال لذت می‌روند و دیگر تمایلی به زنان خود ندارند به همین علت بی‌حیایی نظام ارتباط زن و شوهر را مورد آسیب قرار داده و سبب مشکلات دیگری در جامعه اسلامی می‌شود.

حجت‌الاسلام  والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه بی‌حیایی سبب اختلال‌های اجتماعی می‌شود، مطرح کرد: وقتی دختران و پسران همانند تالار عروسی در دانشگاه‌ها حضور می‌یابند توجه دانشجویان به درس‌ها کمتر می‌شود؛ این مشکل در ادارات و دستگاه‌ها نیز قابل مشاهده است.

وی یادآور شد: با وجود اینکه در منبرها به صورت مستمر به موضوع حیا تاکید می‌کنیم اما باز هم اثر نمی‌کند به همین علت اکنون اجتماع،‌ خانواده و وضعیت کشور بهم ریخته است؛ در انتخابات شوراها تصاویر تبلیغاتی برخی کاندیداها نظام سیاسی کشور را بهم ریخت، این افراد با این تصاویر می‌خواستند در شوراهای اسلامی مملکت امام زمان(عج) حضور یابند.

حجت‌الاسلام  والمسلمین ماندگاری مقایسه همسران خود با دیگران را یکی دیگر از آسیب‌های حیا دانست و گفت: این موضوع یک گسست بزرگ در ارتباط میان خانواده‌ها ایجاد می‌کند؛ بر اساس روایات دینی فردی که حیا ندارد دین خود را هم از دست می‌دهد چرا که بی‌حیایی سبب فراموش شدن واجبات و افزایش محرمات می‌شود.

این کارشناس خانواده با اشاره به اینکه بدون حیا دین مردم جامعه ماندگاری ندارد، تصریح کرد: وقتی که انسان از نگاه فردی احساس خجالت کند مقابل او گناهی انجام نمی‌دهد؛ در دورانی حرمت لباس روحانیت را حفظ می‌کردند و با دیدن روحانیون از اقدام خلاف شرع پرهیز می‌کردند، اما اکنون به حرمت این لباس مقدس هم توجه نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اینکه افراد باور کنند که دیده می‌شوند راهکاری برای کاهش بی‌حیایی در جامعه است چرا که بسیاری از بی‌حیایی‌ها تلاشی برای دیده شدن است؛ بی‌حیایی فقط به زنان اختصاص ندارد؛ بلکه گاهی مردان هم دچار این مشکل می‌شوند، آستین کوتاه پوشیدن گناه ندارد، اما دیدن بازوان دست مردان برای دخترانی که ازدواج آنها به تاخیر افتاده مشکل‌ساز می‌شود.

حجت‌الاسلام  والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه کارهای مختلف افراد توسط خداوند متعال، پیامبران، ائمه اطهار(ع) دیده می‌شود، گفت: اگر عملکرد مسؤولان توسط مجموعه‌های نظارتی و بازرسی دیده نشود توسط خداوند متعال، پیامبران، ائمه اطهار(ع) و شهدا دیده می‌شود؛ امیدواریم خداوند متعال خیانت‌گران به نظام اسلامی که قابل اصلاح نیستند را رسوا کند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای بدن نیز در روز قیامت بر عملکرد انسان شهادت می‌دهند، اظهار کرد: اگر باور کنیم که عملکرد ما با دوربین‌های مختلف ملائکه، آسمان، زمین، شهدا، انبیا، ائمه اطهار(ع) و خداوند متعال مشاهده می‌شود دیگر بی‌حیایی نمی‌کنیم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha