جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده ، امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز، راه درک معارف قرآنی و دعاهای وارده در این ماه مبارک را «حضور قلب» دانست و گفت: حضور قلب به معنای توجه به متن و عمق کلماتی است که در قرآن و دعاهای مختلف آمده و هرچه این حضور قلب بیشتر باشد، درک انسان از کمال انسانی نیز بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، با اشاره به فرصت‌های طلایی ماه مبارک رمضان برای جوانان، اظهار داشت: ماه رمضان یک زمان استثنایی و ارزشمند برای همه انسان‌ها به‌ویژه مسلمانان است تا ارتباط خویش با خداوند متعال را افزایش داده و به کمال معنویت نزدیک‌تر شوند.

وی ارتباط با خدا را یکی از مهم‌ترین مسائل در شب‌های ماه مبارک رمضان توصیف کرد و گفت: ارتباط با خداوند متعال از دو طریق «تلاوت قرآن» و «مناجات» حاصل می‌شود، یعنی ابتدا باید کلام خدا را با گوش جان بشنویم و سپس به وسیله دعا و مناجات با خدای هستی‌بخش، سخن گفته و راز و نیاز کنیم.

امام جمعه موقت اهواز، با بیان اینکه آیات مرتبط با ماه مبارک رمضان، حاوی مضامین بلند عرفانی است، تصریح کرد: با دقت در این آیات در می‌یابیم که خداوند از انسان‌ها در این ماه دو چیز ارزشمند یعنی قرآن «شَهْرُ رَمَضانَ الَّذي أُنْزِلَ فيهِ الْقُرْآنُ» و مناجات «وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ» خواسته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌زاده، راه درک معارف قرآنی و دعاهای وارده در این ماه مبارک را «حضور قلب» دانست و اظهار داشت: حضور قلب به معنای توجه به متن و عمق کلماتی است که در قرآن و دعاهای مختلف آمده و هرچه این حضور قلب بیشتر باشد، درک انسان از کمال انسانی نیز بیشتر می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه افزایش سطح نیازهای مادی انسان به سطح اعلاتری از خواسته‌های انسانی یکی از راه‌های حضور قلب در عبادت است، گفت: به جوانان توصیه می‌کنم تا با دقت ترجمه ادعیه و مناجات وارده در ماه مبارک رمضان را مطالعه کرده و ببینند که ائمه اطهار(ع) در دعاهای خود چه چیزهایی را از خداوند متعال خواسته و چگونه توانسته‌اند به آن مراتب اعلا از انسانیت دست یابند؛ پس افزایش سطح نیازهای خود از خواسته‌های دنیایی به خواسته‌های اخروی می‌تواند نقش مؤثری در زدودن رذائل خلاقی و به تبع تقویت ارتباط انسان با خداوند، داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha