پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 417019
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
حجت‌الاسلام احمد محمدی -  حوزه خراسان شمالی

حوزه/ سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه قرآن شفا و رحمت دل‌های بیمار و افکار پریشان انسان‌ها است گفت: باید از آموزه‌ها و توصیه‌های قرآنی در حوزه سلامت بیش‌ از پیش بهره برد.

حجت‌الاسلام احمد محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه بهار قرآن است، اظهار داشت: قرآن کریم برای تمام امورات زندگی انسان‌ها برنامه‌های خوبی دارد که از جمله آن می‌توان به برنامه‌های این کتاب آسمانی در حوزه سلامت اشاره کرد.

وی افزود: قرآن به‌عنوان کتاب راهنمای بشر برای زندگی سعادتمند، در راستای دستیابی انسان و جامعه به سلامت روان و جسم نیز دارای روش و اصول است.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه متأسفانه محافل علمی به آموزه‌های قرآنی در راستای دستیابی به روش‌های سلامت جامعه کم‌توجه هستند، گفت: محققان برای دستیابی به روش‌های تأمین سلامت روحی و روان افراد جامعه از طریق دستورات موجود در قرآن باید بیش‌ازپیش تلاش کنند.

وی تأکید کرد: نباید محافل علمی، فعالان قرآنی و دانشگاه‌ها از آموزه‌های قرآن غافل باشند که بی‌شک این مهم تضمین‌کننده سلامت روان، روح و جسم افراد است.

سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به تأکیدات قرآن بر سلامت روان افراد جامعه، اظهار داشت: منشأ اصلی بیماری‌های جسمی از روان انسان نشأت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه محافل علمی به آموزه‌های قرآنی در راستای دستیابی به روش‌های سلامت جامعه کم‌توجه هستند، گفت: این کم‌توجهی سبب می‌شود تا اشاره‌های علمی موجود در قرآن از نتایج تحقیقات مراکز علمی و پژوهشی غرب بیرون بیاید.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به وجود اعجازهای علمی موجود در قرآن، افزود: هم‌اکنون برخی از مسائل پزشکی و علمی توسط محققان کشف می‌شود که قرآن قبلاً به آنها اشاره کرده است.

وی ادامه داد: قرآن در حدود 6 هزار و ۲۳۶ آیه درزمینهٔ پرورش صحیح انسان و حفظ بهداشت روان سخن گفته است که با مراجعه به آیات و روایات روشن می‌شود که قرآن نسخه شفابخش خدای سبحان برای بیماران روانی است.

سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه قرآن به‌عنوان یك درمانگر و درمان خود را معرفی می‌کند و خداوند را نیز به‌عنوان درمان و دار و بیان می‌دارد، خاطرنشان کرد: برخی از محققان و متخصصان علوم پزشكی، پژوهش‌های متعددی در این مورد انجام داده‌اند و تأثیرات آموزه‌ها و آیات قرآن را در بهداشت روانی و تأمین سلامت روح و روان انسان بررسی کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha