جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار وزیر امور دینی چین با شیخ الازهر

حوزه/ وزیر امور دینی چین گفت: فرهنگ اسلام بخشی جدانشدنی از فرهنگ چین است و دولت چین به دنبال تقویت مناطق مسلمان نشین چین و تقویت تبادلات علمی و فرهنگی با الازهر می باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته وزیر امور دینی چین در جریان سفر خود به قاهره با احمد الطیب شیخ الازهر دیدار کرد.

شیخ الازهر ضمن خوشامدگویی به وزیر امور دینی چین تاکید کرد: الازهر در قوانین و برنامه های خود برای ترویج ارزش های همچون عدالت و گذشت تلاش می کند و ما سفرها و دیدارهای متعددی با رهبران دینی جهان داشته ایم تا بتوانیم راهی برای ارتباط با جهان و تحقق صلح میان پیروان ادیان ایجاد کنیم و علاوه بر این همایش های متعددی نیز برای رسیدن به این هدف برگزار کرده ایم که آخرین آنها همایش صلح الازهر برای مبارزه با خشونت و افراط گرایی و تروریسم و تاکید بر ضرورت همکاری باری مبارزه با تروریسم بود.

وی افزود: الازهر برای مبارزه فکری با تولیدات فکری افراط گرایان تلاش می کند و مرکز رصد فعالیت های داعش در الازهر تمام فعالیت های داعش را زیر نظر داشته و به آن پاسخ دهد و به جوانان هشدار می دهد تا در دام افکار افراطی داعش گرفتار نشوند و ما آماده ایم ائمه جماعت چین را نیز برای مبارزه با چالش های معاصر و افراط گرایی آموزش بدهیم.

در بخش دیگر از این دیدار وزیر امور دینی چین گفت: چین از نقش الازهر در مبارزه با افراط گرایی تقدیر می کند و تاکید می کنیم که فرهنگ اسلام بخشی جدانشدنی از فرهنگ چین است و دولت چین به دنبال تقویت مناطق مسلمان نشین چین می باشد و علاوه بر این مسئولان چین مایل به تقویت تبادلات علمی و فرهنگی با الازهر می باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha