جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام خزائلی

حوزه/ استاد حوه علمیه قم با اشاره به اینکه اسلام زبانی، نفاق و ریا به بار می آورد گفت: منافقان زمانی که با مومنان مواجه می شوند، می گویند که ایمان آورده ایم و زمانی که به اهل کفر می رسند آنها را مشایعت و همراهی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در همدان حجت الاسلام و المسلمین محمد علی خزائلی، در درس تفسیر مدرسه آیت الله آخوند(ره) همدان بیان داشت: اسلام باید در قلب انسان ها جای بگیرد، چرا که اسلام زبانی سر چشمه نفاق و ریا است.

وی در ادامه با اشاره به آیه 14 سوره حجرات خاطرنشان کرد: عده ای بادیه نشین می گفتند ایمان آورده ایم که خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) فرمود به آنها بگو اسلام آوردید. 

استاد حوه علمیه قم با اشاره به اینکه اسلام زبانی نفاق و ریا به بار می آورد گفت: منافقان زمانی که با مومنان مواجه می شوند، می گویند که ایمان آورده ایم و زمانی که به اهل کفر می رسند آنها را مشایعت و همراهی می کنند.

وی در ادامه افزود: البته فردی که اسلام ظاهری را پذیرفته است، احکام مسلمانان همانند نکاح، ارث، دفن شدن در قبرستان مسلمان ها و دیگر احکام بر او بار می شود.  خوشا به حال کسانی که اسلام واقعی را پذیرفته اند وبه ثمره آن یعنی احسان و نیکوکاری و تسلیم بودن به اوامر الهی رسیده اند.

حجت الاسلام والمسلمین خزائلی در ادامه با اشاره به آیه 125 سوره بقره تصریح کرد: خداوند متعال با بیان سوالی که پاسخ آن در دل همه انسان ها است می خواهد درباره اهمیت مساله ایمان قلبی تاکید کند و می فرماید "دین و آیین چه کسی بهتر است از آن کس که خود را تسلیم خدا کند، و نیکوکار باشد".

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اسلام یعنی تسلیم در برابر اوامر الهی اظهار داشت: فرد مومن تسلیم محض اوامر خداوند متعال قرار می گیرد همانند حضرت ابراهیم و اسماعیل که خداوند متعال در آیه 103 سوره صافات می فرماید ««فَلَمَّا أَسْلَما وَ تَلَّهُ لِلْجَبينِ  / هنگامی که هر دو تسلیم شدند و ابراهیم جبین او را بر خاک نهاد ...»

وی در پایان گفت: پیامبر اکرم(ص) می فرماید خداوند متعال همانند طبیبی است که صلاح مومنان به دست او است، پس اگر فردی می خواهد به رستگاری دست یابد باید تسلیم امر الهی شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha