چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید عمار حکیم

حوزه/ سید عمار حکیم گفت: هدف همه ما سازندگی عراق است و اجازه نخواهیم داد کسانی بخواهند کشور را بربایند و قانون را به سود خود اجرا کنند و شهروندان را بترسانند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی عراق در مراسم بزرگداشت هشتمین سال درگذشت سید عبدالعزیز حکیم بر ضرورت التزام همه به قانون و پروژه سازندگی عراق تاکید کرد و گفت: هرکس از دایره قانون خارج شود هیچ ارزش و اعتباری ندارد.

وی افزود: سال گذشته شادمانی پیروزی فلوجه با انفجار کراده از بین رفت، اما امسال باید مراقب باشیم شادمانی پیروزی بزرگ موصل با انفجارهای مشابه از بین نرود و تدابیر لازم برای جلوگیری از این انفجارها اندیشیده شود.

رئیس ائتلاف ملی عراق خاطرنشان کرد: در سالروز درگذشت سید عبدالعزیز حکیم از فرصت استفاده می کنیم تا پیروزی های عراق را به همه به ویژه نیروهای امنیتی و بسیج مردمی و عشایر تبریک بگوییم، زیرا این رزمندگان دستاوردی برای کشور به ارمغان آوردند که خیلی ها در امکان آن تردید داشتند و امروز که در حال پایان یافتن نبرد با داعش و پیروزی کامل در برابر آنها هستیم تاکید می کنیم که پیروزی بزرگ ما در حفظ این دستاورد می باشد.

وی ادامه داد: در اینجا بار دیگر تاکید می کنیم همه ما باید به قانون پایبند باشیم و تاکید می کنیم کسی که از دایره قانون خارج شود، ایمن نیست و ارزش و اعتباری ندارد؛ چراکه کشور از همه چیز و همه کس مهم تر است هدف همه ما سازندگی عراق است و اجازه نخواهیم داد کسانی بخواهند کشور را بربایند و قانون را به سود خود اجرا کنند و شهروندان را بترسانند.

سید عمار حکیم درباره اوضاع منطقه نیز گفت: ما شاهد افزایش بی سابقه تنش ها و لشکرکشی و صف بندی در منطقه هستیم، اما اعلام می کنیم که تعمیق شکاف و دشمنی میان عربستان و ایران به سود هیچ کس نیست؛ چراکه ایران و عربستان دو کشور بزرگ اسلامی هستند.

وی افزود: چرا ما از اتفاقات و تجربیات جهان درس نمی گیریم که یکی از اینها تجربه اروپا و دشمنی شدید میان کشورهای بزرگ است که باعث افروختن آتش دو جنگ جهانی شد و در نهایت هم اوضاع زمانی آرام شد که دشمنی ها به شراکت تبدیل شد و از این رو به کشورهای منطقه نیز اعلام می کنیم که هرچقدر دودستگی ها زیاد شود، سودی ندارد و تنها راه حل بحران منطقه گفتگوی مستقیم میان ایران و عربستان و نشستن دو کشور بر سر میز مذاکره و کنار گذاشتن نگرانی ها و اتهام زنی ها و رسیدن به تفاهم است.

سید عمار حکیم گفت: افروختن آتش درگیری و جنگ موجب ویرانی بیشتر می شودو پول ها به جای خرج شدن در راه آبادانی و سازندگی در راه خونریزی و ویرانی خرج خواهد شد در حالی که به نظر ما ایران و عربستان از حکمت و عقل برخوردارند و امکان گفتگو هم وجود دارد، اما لازمه آن تصمیم شجاعانه طرفین برای حرکت به سوی گفتگو است، زیرا اگر عقلای طرفین در این زمینه اقدامی نکنند، منطقه در آستانه یک آتش بزرگ قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha