جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر کل اوقاف

حوزه/مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان روزانه ۵هزار نفر روز ه دار مهمان سفره‌های افطاری ساده در ۱۱بقعه متبرکه استان هستند، گفت: ۲۰ موقوفه قرآنی و ۵ موقوفه مختص به افطاری در استان وجود دارد.

حجت الاسلام منصور هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با تاکید بر ضرورت انس با قرآن در ماه ضیافت الهی، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان به دنبال ایجاد فضای معنوی و قرآنی در جامعه هستیم .

وی با بیان اینکه در راستای اجرای نیات موقوفات در ماه مبارک رمضان سفره افطاری ساده در بقاع شاخص خراسان جنوبی پهن می‌شود، افزود:20 موقوفه قرآنی  و5 موقوفه مختص افطار در استان وجود دارد و در ایام ضیافت الهی هر روز حدود 5 هزار نفر از مردم روزه دار، در 11 بقعه متبرکه استان مهمان سفره‌های افطار می‌شوند.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی در ادامه از آغاز ثبت نام در مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن کریم در بیرجند خبر داد وگفت: علاقه مندان در بخش برادران می‌توانند در دو دوره تابستانی شامل (60) روز ودر دوره یک ساله، مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن کریم در بیرجند ثبت نام کنند.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه شرکت کنندگان در طرح  تابستانه حافظ 4 جزء قرآن کریم به همراه تسلط بر تفسیر و تجوید می‌شوند، ادامه داد: در طرح  یک ساله نیز شرکت کنندگان حافظ کل شده و به تفسیر قرآن تسلط خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی افزود: این طرح ویژه برادران است و شرکت کنندگان در طرح باید حداقل 14 و حداکثر 22 ساله باشند و زمان ثبت‌نام و مکان برگزاری طرح محدودیت دارد و اولویت با افرادی است که زودتر اقدام کنند علاقه‌مندان به ثبت‌نام می‌توانند برای ثبت‌نام به سایت http://www.beytolahzan.ir مراجعه کنند.

وی از برگزاری پنجمین همایش ملی وقف چشمه همایش جاری خبر داد و گفت: پنجمین جشنواره ملی وقف چشمه همیشه جاری بعد از ماه مبارک رمضان در بیرجند برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha