سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسام حسام افروز

حوزه/ معاون سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات حوزه علمیه گفت: فرزندان طلاب و روحانیون میراث گران‌بهای پدرانشان هستند و روحانیت باید در رفتار آنان تجلی پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد، حجت الاسلام حسام افروز، در دومین روز همایش "ضیافت نور" در مجتمع مروارید مشهد خطاب به خانواده های روحانیون فقید گفت: مردم به شما مانند همان روحانی نگاه می کنند؛ خانواده روحانیون باید همچون خود آنها در جامعه بدرخشند و فرزندانشان باید نشان دهند سرسفره حلال عالمی رشدکرده اند که هنوز حرمت آن سفره را حفظ می‌کنند.
 
وی با اشاره به اینکه خانه روحانیانی که روزی محل رجوع مردم و چراغ محله بود، امروز باید یاد صاحبش را زنده نگه دارد، تأکید کرد: روحانیت باید در رفتار شما تجلی پیدا کند و شبیه پدران خود باشید و با رفتارهای شایسته و کردارمناسب به حفظ آبروی کسی که وقتش را صرف دین کرد، کمک کنید.
 
معاون سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات حوزه علمیه خطاب به فرزندان این دسته از روحانیان متذکر شد: اگر رفتار ناشایستی از شما سربزند آن را به پدران شما نسبت می دهند و انگشت‌های اشاره به سمت شما است زیرا فرزند کسی هستید که روزی مردم محله را امر به معروف و نهی از منکر می کرد.
 
وی اظهار داشت: این همایش دارای دو محور اساسی تجلیل و تکریم از مقام شامخ روحانیون و علما، انتقال تجربه و یادآوری زحمات روحانیون به خانواده‌هایشان می باشد و به فرموده نبی مکرم اسلام(ص) کسی که عالمی را احترام کند مانند اینست که خدای آن عالم را احترام کرده است.
 
حجت الاسلام‌ افروز  ابراز کرد: مادران و همسرانی که با شرایط طلبگی سازگار بوده‌اند و سختی هایی در کنار روحانیون متحمل شده اند به طور قطع از اجر و پاداش الهی بی‌بهره نخواهند ماند.
 
انتهای پیام/ت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha