پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی - نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی

حوزه/نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان وخوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: سند ۲۰۳۰ دارای اشکالات شکلی و محتوایی زیادی است و برخی از بندهای آن صد درصد مخالف فرهنگ ملی و اسلامی ماست.

حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به سند 2030 یونسکو، اظهار داشت: این سند اشکالات شکلی و محتوایی زیادی دارد و   فرهنگ اسلامی و ایرانی در آن نادیده گرفته شده و آموزش به سبک غربی به عنوان چشم انداز مطرح است.

وی با بیان اینکه در سند 2030 مواردی وجود دارد که صد درصد مخالف فرهنگ ملی، اسلامی و ایرانی است، افزود: حتی در خود آمریکا به موضوعات فمنیستی بها نمی‌دهند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان وخوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنچه در این سند مطرح است یعنی این که باید به دانش آموزان بگوییم، هر چه مرد دارد، زن هم باید داشته باشد یعنی اگر مرد می‌تواند ازدواج مجدد کند، زن هم می‌تواند هم زمان، چند ازدواج داشته باشد که این امر مخالف شرع است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عدالت بین زن و مرد داریم، اما تساوی الزاما به معنای عدالت نیست، زیرا تساوی جنسیتی موضوعی منسوخ در دنیا است و بسیاری از کشورها که دم از آرادی و حقوق زن و مردم می‌زنند، صحبت از تساوی بین زن و مرد ندارند، ولی متاسفانه این موضوع جزو مفاد سند 2030 است.

حجت الاسلام عبادی افزود: این سند که قرار است، چشم انداز علمی کشور را ترسیم کند،  بدون در جریان گذاشتن مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی، به صورت مخفی امضا شده است.

وی با بیان اینکه دولت ابتدا از این سند به عنوان سند آموزشی رونمایی کرد، ولی پس از انتقاد ها، عقب نشینی کرده و عنوان دیگری برای آن در نظر گرفت، ابراز داشت: در کشور سند تحول بنیادین آموزش وپرورش به عنوان سند بالا دستی وجود دارد، ولی هنوز اجرایی نشده است، این در حالی است که برای سند 2030 کارگروه‌های ویزه ای مشخص شده تا آن را عملیاتی کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha