پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه

حوزه/ رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران گفت: نسل های پس از انقلاب باید تلاش کنند برای اینکه تفسیر درستی از انقلاب اسلامی و خط امام راحل (ره) داشته باشند، فرمایشات و موضع گیری رهبرمعظم انقلاب اسلامی در مسائل مختلف کشور را پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، در نشست تخصصي «شاخصه هاي خط امام خميني(ره) و جريان هاي تحريف گر» در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی گفت: انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني(ره) براساس اصولي ثابت و مشخص آغاز و به سرانجام رسيد که اين اصول را مي توان درفرمایشات امام آن حضرت و نيز رهنمودهاي رهبر  انقلاب پیدا کرد.

وی افزود: حمايت از محرومان، استکبارستيزي، پايبندي به استقلال همه جانبه کشور اعم از سياسي، اقتصادي و فرهنگي و تکيه بر وحدت ملي همواره از اصول اساسی مهم جمهوری اسلامی است.

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، به تحریف هایی که امروز برخی درباره اهداف امام راحل(ره) در جامعه مطرح می کنند، اشاره و خاطر نشان کرد:  تحريف شخصيت هاي الگو شيوه اي براي از بین بردن این ویژگی آنان است که تاریخ در مورد امامان معصوم (س) نيز  بیان می کند.

وی با بیان اینکه تحريف شخصيت ها و بالاتر از آن تحريف مکتب موثرترين شيوه براي تخريب آن است، تصریح کرد: قرآن را نتوانستند تحريف لفظي کنند اما تا جایی که شد اين کتاب بزرگ زندگي را تفسير به راي کردند که همان تحريف معنوي قرآن کريم محسوب می شود.

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه تاکید کرد: اين پيشينه تاريخي نشان می دهد که بايد در رابطه با تحريف اساس انقلاب و اهداف آن حساسیت داشته باشیم.

این محقق حوزوی در ادامه، پاسداري از دين، ولایت فقیه، استکبار ستیزی، ساده زیستی در مقابله اشراف گری، مقاومت و ایستادگی برای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی از اصول امام (ره) بیان کرد.

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، با اشاره به وجود کسانی که این اصول را نمی پسندند، گفت: افرادی که این اصول را قبول ندارند، به دنبال کمرنگ نشان دادن جایگاه امام خمینی (ره) هستند، لذا نسل های  پس از انقلاب باید تلاش کنند برای اینکه تفسیر درستی از انقلاب اسلامی  و خط امام (ره) داشته باشند و فرمایشات و موضع گیری های  رهبر انقلاب اسلامی را در مسائل مختلف کشور پیگیری کنند.

وی ادامه داد: دو گفتمان اسلام متحجر و سکولار، گفت:در مقابل، اسلام ناب محمدي(ص) اسلامي است که به فرموده رهبر معظم انقلاب، از زندگي فردي تا تشکيل نظام اسلامي را شامل مي شود.

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه در توضیح این مطلب با اشاره به اعتقاد به جدایی دین از امور جامعه و اجتماع در نگاه سکولار، اظهار داشت: امروز جریان منحرف داعش، القاعده و امثال آن و بعضی از جریان ها به اسم اسلام ولی بیگانه از عمل به آن و به دور از فقه اسلامی مورد حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

وی تصریح کرد: عوامل نفوذی دشمن در دوره های مختلف تلاش کردند تا با گسترش خود در میان اطرافیان شخصیت های مؤثر و تأثیرگذار به خط دهی و جهت دهی رویکردها به سمت آنچه مطلوب نظام سلطه است، بپردازند.

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در توضیح این مطلب با بیان اینکه از این جمله این نفوذها می توان به تلاش برای جا انداختن نفی سلطه ناپذیری و فراموشی سلطه ستیزی عنوان کرد، یادآور شد: دشمن تلاش می کند تا با بزک کردن چهره سلطه و ایجاد تصویری زیبا و خوب از آن، اذهان را به پذیرش سلطه و کنار آمدن با آن وادار کند.
 

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha