شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
انیمیشن استغاثه

حوزه/ نویسنده و کارگردان انیمیشن «استغاثه» با اعلام خبر پخش این برنامه از شب های قدر، گفت: این انیمیشن ۵۴ قسمتی به دنبال قهرمان‌سازی و معرفی الگوهای رفتاری شایسته برای قشر نوجوان است.

حجت‌الاسلام سید علی پورحسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد با اشاره به پخش انیمیشین «استغاثه» بیان کرد: این انیمیشین که به دنبال قهرمان‌سازی و معرفی الگوهای رفتاری شایسته برای قشر نوجوان است، در شش فاز و 54 قسمت تدوین شده است.

وی با بیان اینکه از خردادماه سال گذشته ساخت انیمیشین «استغاثه» به صورت گروهی و جمعی آغاز شد، تصریح کرد: فاز اول انیمیشین «استغاثه» در 13 قسمت آماده پخش است و به زودی در دهه سوم ماه مبارک رمضان روی آنتن می رود.

حجت‌الاسلام پورحسینی عنوان کرد: قهرمان داستان شخصی به نام «حیدر» است که دچار فراموشی شده و چیزی از گذشته خود به یاد ندارد، حیدر در طول داستان به دنبال هویت خودش و به دنبال حرّیت و آزادمردی است.

وی با بیان اینکه این شخص در هر قسمت به همراه دو حیوان شیر و گرگ به کمک افرادی که مورد ظلم قرار گرفته اند، می‌روند، مطرح کرد: افراد هنگامی که از شدت ظلم خسته و ناامید شده‌اند و از خداوند استغاثه و تمنای نجات دارند، «حیدر» به همراه گرگ و شیر به کمک آن‌ها می‌آیند.

مسئول موسسه فراگستر محقق مشهد مطرح کرد: حیدر سعی دارد به افرادی که مورد ظلم واقع شده‌اند، بفهماند که در وهله اول خود آنها باید به فکر خویش باشند، نقطه عطف داستان اینجاست که هویت‌بخشی و شکل‌دهی شخصیت به مخاطب صورت می‌گیرد

حجت‌الاسلام پورحسینی خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت‌‌های روز دنیا، باید سعی کنیم معارف اسلامی مبتنی بر مسائل روز به گروه نوجوانان شناسانده شود؛ چون در نوجوانی شخصیت و هویت اصلی انسان در حال شکل‌گیری است

وی با اشاره به تأثیر ماندگاری که انیمشین بر اذهان دارد، اظهار داشت: مطالب و معارف اسلامی اگر در بستر انیمیشین ویژه نوجوانان که به دنبال کاوش شخصیت و هویت خویش هستند؛ نه تنها در کشورهای اسلامی در کشورهای غیراسلامی نیز مورد استقبال قرار می‌گیرد.

کارگردان انیمشین «استغاثه» یادآور شد: با توجه اینکه مؤسسه پژوهشی فراگستر مشهد متحمل هزینه‌ بسیاری برای ساخت این انیمشین شده است، برای پخش آن در حال رایزنی با صدا و سیما و به دنبال حامی مالی هستیم.


انتهای پیام/ت

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha