جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمدی قایینی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمدی قایینی گفت: عده ای فکر می کنند با پول می توانند همه چیز را بخرند، مسئول دولتی را، عزت را و حتی آخرت را، این گونه افراد سخت در اشتباه هستند و خداوند متعال جواب رفتار آنها را خواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در همدان حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی قایینی، در ادامه در سلسله نشست های سبک زندگی ایرانی اسلامی، در همدان گفت: نظام جهان هستی بر اساس علت و معلول اداره می شود و هر کاری نتیجه خودش را خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به عواقب دنیا پرستی، بیان داشت: یکی از کارهایی که در زندگی انسان ها عواقب بدی در بر دارد مال اندوزی و کسب مال حرام است. پیامبر اکرم(ص) می فرماید اگر مردم به جایی برسند که به فقرا اهمیت ندهند و به رونق دادن خانه و مغازه خود بپردازند و به همدیگر تبریک بگویند خداوند متعال قحطی، سلطان ظالم و غلبه دشمنان را نصیب شان می کند.

وی ادامه داد: منظور از سلطان ظالم، سلطنت طاغوتی نیست، بلکه عده ای بر راس کار قرار می گیرند که به وعده های خود عمل نمی کنند و مردم را با منصب خود آزار می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قایینی در ادامه با اشاره به ضرر های مال اندوزی، افزود: انسان های مال اندوز، بندگی خداوند متعال را نمی کنند و خداوند متعال نیز در آی 6 سوره علق می فرماید «كَلَّا إِنَّ الْإِنْسَانَ لَيَطْغَى/ حقا كه انسان سركشى مى ‏كند».

وی ادامه داد: عده ای فکر می کنند با پول می توانند همه چیز را بخرند، مسئول دولتی را، عزت را و حتی آخرت را، این گونه افراد سخت در اشتباه هستند و خداوند متعال جواب رفتار آنها را خواهد داد.

وی در پایان تاکید کرد: انسانی که دنبا مال اندوزی می رود طوری طغیان گر می شود که خداوند متعال را نیز فراموش می کند؛ مال ثروت باید آسایش و آرامش و عزت و آبرو برای انسان بیاورد نه غرور بد مستی را.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha