شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امر به معروف

حوزه/ مبلغان و مردم تلاش کنند با لحنی نرم و صمیمانه به اجرای امر به معروف و نهی از منکر بپردازند، چرا که این مهم تضمین کننده سلامت اخلاقی جامعه است .

حجت الاسلام سید جلیل موسوی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به آثار و برکات روزه داری، گفت: رمضان ماه تهذیب نفس و ماه رحمت خداوند است و می توان از این فرصت در راستای تقویت معنویت روز افزون در جامعه تلاش کرد.

استاد حوزه علمیه استان لرستان افزود: روزه تنها برای امساک از خوردن و آشامیدن نیست، بلکه فلسفه و حقیقت نهایی روزه دستیابی به تقوای الهی و رسیدن به تهذیب نفس است.

وی با بیان اینکه روزه از نظر مرتبه و جایگاه عبادی بر سه قسم است اظهار داشت:روزه عام، روزه خاص و روزه خاص الخاص از جمله اقسام روزه داری است که برای انسان ذکر شده است .

حجت الاسلام  موسوی با بیان این که روزه عام روزه ای است که انسان ازقبل اذان صبح تا اذان مغرب از خوردن و آشامیدن و سایر مبطلات روزه خودداری می کند، ابراز داشت: روزه خاص مرتبه ای بالاتر از روزه عام است و در آن انسان علاوه بر امساک از مبطلات روزه، اعضاء و جوارح خود را نیز گناهان زبانی و بدنی حفظ می نماید و به تهذیب نفس کمک می کند.

استاد حوزه علمیه لرستان، روزه خاص الخاص را بالاترین مرتبه روزه داری خواند  و گفت: این مرتبه روزه داری خاص اولیاء الهی است که در آن قلب و روح نیز روزه خواهد بود و موجب تقرب به پروردگار است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه اهمیت ماه مبارک رمضان تنها به خاطر روزه داری نیست، اظهار کرد: ماه رمضان ماه نزول و بهار قرآن است که در آن ثواب تلاوت یک آیه از قرآن برابر با ختم قرآن روایت شده است.

وی در پایان انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در این ماه را از رسالت های روزه داران برشمرد و گفت: مبلغان و مردم تلاش کنند با لحنی نرم و صمیمانه به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر بپردازند، چرا که انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر تضمین کننده سلامت اخلاقی جامعه است .   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha