شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نجمعی پور

حوزه/ امام جمعه شهرستان سرایان، ترویج دین و پرداختن به مسائل سیاسی روز را، از دیگر وظایف طلاب و مبلغین دین در ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: تبیین رهنمودهای مقام معظم رهبری، معرفی آرمان های اصیل انقلاب و تبیین جایگاه ولایت فقیه از اهم وظایف مبلغان است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد نجمی پور در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، ضمن اشاره به فضیلت های ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: این ماه، راز و رمز سبک زندگی است، چرا که شب قدر ، شب نزول قرآن کریم، در این ماه واقع شده است.

وی با بیان این که زمینه انسان سازی در ماه مبارک رمضان فراهم است، افزود: نزول قرآن، تقویت اخلاص، آرامش روح و روان، در غل و زنجیر بودن شیاطین و...، از مهمترین ویژگی های ماه مبارک رمضان برای تقویت نفس است.

امام جمعه شهرستان سرایان با اشاره به این که در ماه مبارک رمضان، شستشوی روح انسان ها انجام می شود، تصریح کرد: خداوند متعال وعده پاداش روزه داران را داده است تا انسان با تمام نیرو به سمت جهاد نفس حرکت کند.

حجت الاسلام نجمی پور  کلمه "رمضان" را از اسماء الهی دانست و ابراز کرد: فلسفه روزه داری تمرین رسیدن به تقوا است و کسی که این فرصت را از دست بدهد، بزرگترین غفلت را در زندگی خود کرده است.

امام جمعه سرایان با اشاره به این نکته که معده انسان ها، مرکز بسیاری از امراض و بیماری ها است، عنوان کرد: روزه سبب می شود که افراد به سلامتی و صحت  کامل برسند، که این خود گواه بر عظمت رمضان دارد.

حجت الاسلام نجمی پور بیان کرد: بر اساس سخنی از امام صادق(ع) "خداوند روزه را واجب کرده تا بین اغنیا و فقرا مساوات برقرار گردد".

وی با بیان این که یکی از بهترین زمان های تبلیغ، ایام ماه مبارک رمضان است، اذعان داشت: طلاب و مبلغین دینی باید از فرصت تبلیغی این ماه نهایت استفاده را برده و احکام دین را به صورت جامع و کامل برای مردم تبیین نمایند.

حجت الاسلام نجمی پور، ترویج دین و پرداختن به مسائل سیاسی روز را، از دیگر وظایف طلاب و مبلغین دین در ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: تبیین رهنمودهای مقام معظم رهبری، معرفی آرمان های اصیل انقلاب و تبیین جایگاه ولایت فقیه از اهم وظایف آنان است.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • م.م IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
    0 0
    سلام گله بزرگی دارم از طلاب و بعضی علما...عجیب نیست که این همه هجمه و فساد و شبهه و تیرهای مسموم ....فضای تنفس مردم رو پر کرده...چون کسانی که وظیفشون روشنگری بوده خودشون در خواب غفلتند!!کجار فته اون همه مجاهدتهای اول انقلاب...دشمن ننشسته ولی شما با خیال راحت پی زندگی خودتون رفتین!!این بود رسالت طلاب؟!به خودتون بیاین..جامعه رو سیل سستی اعتقادات و دوری از اصول انقلاب و اسلام داره میبره....کجایین؟