شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جعفر رحمانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان با تاکید بر این که کمال انسان در ظواهر زندگی دنیوی نیست، گفت: بندگان خوب خدا عامل به احکام الهی هستند و از دنیا و ظواهر دنیا روی گردان بوده و زهد پیشگی را سرلوحه زندگی خود قرار می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان حجت الاسلام جعفر رحمانی، امروز بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان گفت: انسان برای فهم درست از زندگی باید از هدف خلقت آگاه شود.

وی در ادامه با اشاره به صفت خالقیت خداوند متعال، گفت: سودی در خلق جهان برای خداوند نیست، بلکه خدای متعال فیاض است و اگر دنیا را نمی آفرید، باید سؤال می شد که چرا خداوند جهان را خلق نکرده است.

استاد حوزه علمیه همدان با بیان اینکه هدف خلقت در دنیا نیست، ابراز داشت: به تحقیق هدف خلقت در دنیا محقق نمی شود و این دنیا کوچک تر از آن است که بخواهد هدف خلقت عظیم شود.

وی در ادامه افزود: زمانی که خداوند متعال خیر بنده ای را بخواهد خوبی هایش را در جلوی چشم هایش کوچک می کند و بدی هایش را در برابر چشمانش بزرگ می کند.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به صفات بندگان خوب درگاه خداوند، خاطرنشان کرد: بندگان خوب خداوند متعال از هم نشینی با غافلان از یاد خداوند و اهل دنیا کراهت دارند.

وی در ادامه با اشاره به صفت زهد در مومنان تصریح کرد: بندگان خوب خدا عامل به احکام الهی هستند و از دنیا و ظواهر دنیا روی گردان بوده و زهد پیشگی را سرلوحه زندگی خود قرار می دهند.

وی با اشاره به زندگی زاهدانه آیت الله بهجت(ره) گفت: عده ای فکر نکنند که آیت الله بهجت(ره) و این گونه افراد از ظواهر دنیا بی خبرند. ایشان به فرزندش گفته است پسرم دنیا تمامی ندارد و کمال انسان در ظواهر زندگی دنیوی نیست.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به آیه 33 سوره زخرف گفت: خداوند متعال می فرماید اگر تمکّن کفّار از مواهب مادی سبب نمی شد که همه مردم گمراه شوند ، ما برای کسانی که به خداوند رحمان کافر می شدند خانه هایی قرار می دادیم با سقف هایی از نقره و نردبان هایی که از آن بالا روند، پس معلوم می شود که دنیائی که خداوند متعال به کفار می دهد ارزشی ندارد.

وی در پایان گفت: نهایت بندگی در راه خداوند متعال تفقه در دین است و این بدین معنا نیست که فردی از مسایل دینی آگاهی داشته باشد بلکه عمل به دانسته ها معنای اصلی تفقه در دین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha