پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تازه های نشر

حوزه/ کتاب " درآمدی بر رفتار سازمانی با رویکرد اسلامی " نوشته عباس شفیعی در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  رفتار سازمانی با رویکرد اسلامی، شاخه ای میان رشته ای است که به بررسی و مطالعه رفتار در سازمان می پردازد. در این اثر، رهیافت های اسلامی در حوزه رفتار سازمانی (سطح تحلیل فردی) بررسی شده و الگوهای دینی در هریک از حوزه های فرعی تدوین و معرفی شده است.

کتاب حاضر دربردارنده هشت فصل می باشد که عبارتند از: فصل اول، کلیات و مفاهیم؛ فصل دوم، ویژگی ها و خصوصیات شخصیتی، شاکله و رفتار فردی؛ فصل سوم، ارزش ها، احساسات ذاتی و نگرش های اولیه، فصل چهارم، ادراک، معرفت و رفتار فردی؛ فصل پنجم، انگیزش و رفتار فردی؛ فصل ششم، هیجانات، عواطف و خلق ها؛ فصل هفتم، تصمیم گیری فردی و رفتار و در آخر فصل هشتم، نگرش های شغلی و رفتار های بهنجار و نابهنجار در سازمان.

این تحقیق یک پژوهش نظری است که از نظر روش توصیفی - تحلیلی و از نظر هدف، اکتشافی است ؛ از حیث روش تحلیل، از نوع تحقیقات تحلیل محتوا (ناظر بر شیوه اجتهادی) است.

متغییرهای رفتار فردی در برگیرنده متغییرهای مستقل همچون ارزش، شاکله، ادراک، انگیزش، عواطف و هیجانات، تصمیم گیری فردی و نگرش است که تأثیر آنها بر متغییرهای وابسته یعنی رفتارهای بهنجار و نابهنجار در محیط سازمان بررسی می شود؛ مدل مفهومی در اینجا مدلی سیستمی است، خصوصیات شخصیتی؛ ارزش ها، چارچوب احساسی ذاتی؛ و نگرش های اولیه از جمله ورودی های فردی رفتاری است؛ ادراک و انگیزش، احساسات و عواطف و تصمیم گیری فردی به عنوان عناصر فرایندی، نگرش های شغلی و رفتار بهنجار و نابهنجار به عنوان عناصر بروندادی تلقی می شوند.

در این کتاب سعی بر آن است تا الگو های اسلامی از رفتار سازمانی طرح شود و متغیر های آنها با توجه به الگوی مفهومی، تبیین و در این چارچوب، مباحث مختلف رفتار سازمانی، سطح تحلیل فردی، طرح و بررسی شود. مدل مفهومی در این جا سیستمی است که دارای درون داد، فرایند برون داد است. خصوصیات شخصیتی، ارزش ها، چارچوب احساسی ذاتی و نگرش های اولیه از جمله ورودی های فردی رفتاری است و ادراک و انگیزش ، احساسات و عواطف و تصمیم گیری فردی به عنوان عناصر فرایندی، نگرش های شغلی و رفتار بهنجار و نابهنجار به عنوان عناصر برون دادی تلقی می شوند.

  علاقمندان جهت تهیه فصلنامه به نشانی: قم ، شهرک پردیسان بعد از دانشگاه آزاد اسلامی ، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، مراجعه نمایند و یا با تلفن: ۳۲۱۱۱ -025 تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha