پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تربیت دینی کودکان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد، با اشاره به این که عمل به دستورات دین اختیاری است، اما در صورت پذیرفتن دین اسلام، باید قوانین و شئونات آن را پذیرفت، گفت: والدین باید آموزه‌های دینی را از راه رفتار به کودکان آموزش دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، خانم آزاده نیک پور، در جلسه جزءخوانی قرآن مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) یزد، اظهار کرد: در مقابل کسانی که نقشه نابودی اسلام را کشیده‌اند، در زمان غیبت موظف به جهاد دفاعی هستیم.

وی با اشاره به این که عمل به دستورات دین اختیاری است، اما در صورت پذیرفتن دین اسلام، باید قوانین و شئونات آن را پذیرفت، ابراز داشت:  والدین باید آموزه‌های دینی را از راه رفتار به کودکان آموزش دهند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد با تأکید بر شکرگزاری، گفت: قدر شناسی از ائمه در گرو شناخت حق آنان، تأسی و پیروی و توسل به آنها است و قدرشناسی از«خود» با در نظر گرفتن سه مورد یعنی«کاری نکنید که مجبور به جریمه شوید»، «کاری نکنید که مجبور به عذرخواهی شود» و «کاری نکنید که مورد توهین دیگران قرار گیرید» است.

بیک پور، طلاب  را به انجام دو تمرین در زمینه شکر گزاری همه نعمتها تشویق کرد و گفت: تمرین رفتاری یعنی فهرستی از نعمت های الهی را تهیه کنیم  و در تمرین عملی هم می توانیم نعمت ها را یادداشت کنیم و به طور مثال برای شکرگزاری نعمت داشتن منزل، افطاری بدهیم.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha