پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ازدواج

حوزه/ امام جمعه شهرستان فردوس گفت: اگر در باب ازدواج از یکسری سنت‌های اصیل استفاده شده و انتخاب‌ها فقط به صرف زیبایی، ثروت و ملاک‌های ظاهری نباشد؛ بلکه ارزش‌های اخلاقی و دینی در نظر گرفته شود و خواستگاری از جانب خانواده مرد صورت گیرد، در نتیجه این نوع ازدواج دارای پایه‌های مستحکم‌تری است و به جدایی منجر نخواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا بابایی در گفت‌گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: امروزه علم و دانش پیشرفت مناسبی داشته و آگاهی های جامعه بالا رفته است؛ اما متأسفانه آمار ازدواج کاهش و آمار طلاق افزایش یافته است.

وی افزود: در زمانهای گذشته ازدواج‌ها به صورت سنتی برگزار می‌شد، و ابتدا خانواده‌ها با یکدیگر ملاقات می‌کردند و بعد دختر و پسر زیر نظر خانواده‌ها با یکدیگر آشنا و معرفی می‌شدند.

امام جمعه شهرستان فردوس گفت: متاسفانه امروزه دخترها و پسرها بدون در نظر گرفتن خانواده‌های خود در دانشگاه‌ها و خیابانها یکدیگر را دیده و بعد از مدتی رابطه دوستی، خانواده‌ها را در جریان گذاشته و آنها هم مجبور به رضایت برای ازدواج می‌شوند که گاه این ازدواج ها منجر به طلاق می‌شود.

حجت الاسلام بابایی افزود: اگر در باب ازدواج از یکسری سنت‌های اصیل استفاده شده و انتخاب‌ها فقط به صرف زیبایی، ثروت و ملاک‌های ظاهری نباشد؛ بلکه ارزش‌های اخلاقی و دینی در نظر گرفته شود و خواستگاری از جانب خانواده مرد صورت گیرد، در نتیجه این نوع ازدواج دارای پایه‌های مستحکم‌تری است و به جدایی منجر نخواهد شد.

وی بیان داشت: باید توجه داشته باشیم که خانواده دارای جایگاه ویژه و با ارزشی بوده که نیاز به مراقبت دارد؛ باید به سمت ارزش‌های دینی و اسلامی باز گردیم، تا در گرداب مشکلات و جدایی‌ها و از هم پاشیدن کانون گرم خانواده غرق نشویم.

امام جمعه شهرستان فردوس گفت: دوری از احکام اسلامی وجایگزین شدن آنها با فرهنگ غرب عامل افزایش طلاق است؛ اما چه خوب است از این فرصت ماه مبارک رمضان بهره جسته  و در جلسات دوره‌های قرآنی و افطاری که جوانان حضور دارند، در خصوص ازدواج و آثار طلاق در جامعه بیشتر فرهنگ سازی کنیم.

حجت الاسلام بابایی افزود: مبلغان دینی و روحانیت باید از فرصت ماه مبارک رمضان استفاده کرده و با آگاهی بخشی و ترویج مبانی واحکام متعالی در میان جوانان و نوجوانان، آنها را در مسیر حق، ترویج ازدواج آگاهانه راهنمایی کنند.

وی بیان داشت: از آن جایی که دشمن هدفش تهاجم فرهنگی سبک زندگی ایرانی-اسلامی را تحت تاثیر خود قرار داده، ما هم باید نقاط ضعف و قدرت خود را شناسایی کنیم، تا راه نفوذ دشمن بسته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha