جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بررسی سند ۲۰۳۰

مسئول آموزش مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد با اشاره به آثار سوء سند ۲۰۳۰ برای جوامع گفت: سند ۲۰۳۰ به دنبال بی‌هویتی فرهنگی و ترویج فرهنگ آمریکایی در جوامع است.

حجت‌الاسلام نعمتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: سند 2030 یکی از روش‌های برنامه‌ریزی‌شده جهت تغییر فرهنگ‌ها و ایجاد تمدن آمریکایی نوین در عرصه جهانی است.

وی افزود: بعد از جنگ جهانی دوم و پیروزی ایالات‌متحده و متفقین، استکبار جهانی تسلط همه‌جانبه بر دنیا را دستور کار خود قرارداد که نخستین اقدام عملی تغییر زبان بین‌المللی به زبان انگلیسی بود.

حجت‌الاسلام نعمتی ادامه داد: بعد از تسلط همه‌جانبه بر جوامع نیز متفکرین و نخبه‌های استکبار جهانی در تمام عرصه‌ها شروع به برنامه‌ریزی در جهت تسلط بر دنیا کردند.

وی گفت: ایجاد سازمان ملل با پیشنهاد رئیس‌جمهور وقت آمریکا گزینه دیگری بود و .... به ترتیب سازمان‌های زیرمجموعه سازمان ملل که هرکدام مشخصاً در مسیر برنامه‌های استکبار جهانی قدم برمی‌دارند؛ چراکه یکی از روش‌های تسلط بر دنیا از بین بردن فرهنگ کشورهای دیگر است؛ یعنی کاری که ایالات‌متحده در حال حاضر آن را از طریق آموزش زبان انگلیسی در دنیا انجام می‌دهد.

مسئول آموزش مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد افزود: اساتیدی از این کشور به کشورهای دیگر با شرایط سخت سفر می‌کنند، تا بتوانند از این طریق فرهنگ آمریکایی را در کشورهای دیگر ترویج دهند که در این راستا کشورهای مختلف زیادی در دنیا از این طریق دچار بی‌هویتی فرهنگی شده‌اند.

حجت‌الاسلام نعمتی با اشاره به اینکه مواردی که در این سند وجود دارد حتی در سنای آمریکا نیز به تصویب رسیده است و این از مصادیق بارز انحراف به شمار می‌آید، گفت: در مواردی نیز با توجه به زنگ خطرهایی که نظریه‌پردازان غربی و مشخصاً آمریکایی در ارتباط با باورهای دینی تشیع به آنان داده‌اند استکبار را بر آن داشته تا از این طریق بلکه بتوانند مسیر فرهنگی جوانان ما را به‌صورت خنثی درآورده و حتی شبیه خود سازند.

وی با تأکید بر اینکه سند 2030 قطعاً با آموزه‌های اسلامی و دینی در تعارض صددرصدی است و ملت مسلمان ایران نباید از آن تبعیت کنند، اظهار داشت: استکبار جهانی به این فکر است تا بلکه بتواند با این‌گونه اسناد تسلط خود را بر دنیا مستحکم نماید؛ اما ملت مسلمان ایران خوشبختانه همیشه بیدار است.

مسئول آموزش مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد با بیان اینکه ما مدیون خون شهدا هستیم و ان‌شاءالله شرمنده شهدا نشویم، خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان با هوشیاری بیشتری در قبال این‌گونه اسناد به‌صورت انقلابی عمل نمایند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha