پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
هجرت

حوزه/ مسئول اداره تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه ۱۱۵ روحانی طرح هجرت در روستاهای استان مشغول فعالیت هستند، گفت: در روستاها زیرساخت‌های لازم برای حضور طلاب و روحانیان آماده بوده و روستاییان هم از حضور روحانیان استقبال می‌کنند.

حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به افزایش فعالیت‌های تبلیغی روحانیون در ماه مبارک رمضان و نقش مهم مبلغان طرح هجرت در این ماه، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان رسالت مهم روحانیان طرح هجرت در کنار سایر مبلغان اعزامی، رشد معنوی جامعه و ترویج علوم و معارف اسلامی است.

وی افزود: روحانیون طرح هجرت باید از فرصت ماه مبارک رمضان برای ارتقاء سطح آگاهی‌های مردم روستاها در زمینه‌های مختلف دینی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بهره برده و آنان را به سمت تعالی سوق دهند.

مسئول اداره تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه ۱۱۵ روحانی طرح هجرت در روستاهای استان مشغول فعالیت هستند، گفت: در روستاها زیرساخت‌های لازم برای حضور طلاب و روحانیان آماده بوده و روستاییان هم از حضور روحانیان استقبال می‌کنند.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها در طرح هجرت، طلبه‌های خواهر به‌عنوان مشاور در مدارس استان خراسان شمالی فعالیت کرده و طلبه‌های برادر نیز در روستاها مستقر می‌شوند.

حجت‌الاسلام مهرپویان با بیان اینکه آثار و برکات حضور تبلیغی روحانیون در مناطق محروم و روستاها بر هیچ‌کس پوشیده نیست، گفت: باید حضور طلاب و روحانیون به‌عنوان روحانی طرح هجرت در روستاهای استان افزایش یابد.

وی اظهار داشت: روحانیون طرح هجرت با ترویج معارف دینی و اسلامی در مناطق محروم به اقامه نمازهای جماعت پنج‌گانه در مساجد روستاها، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ دینی، ارائه مشاوره‌های دینی و مذهبی، ترغیب اهالی روستاها به انجام واجبات دینی، امربه‌معروف و نهی از منکر، جمع‌آوری خمس و زکات اهالی روستا و فعالیت‌های فرهنگی در راستای تبلیغ معارف دینی می‌پردازند.

مسئول اداره تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: حضور روحانیون در روستاها نه‌تنها باعث ترویج فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی می‌شود؛ بلکه به رفع اختلافات و مشکلات روستا نیز از طریق پای درمیانی کمک شایانی می‌کند.

وی زمینه‌سازی برای ایجاد رشد معنوی و ارتقای دینی جامعه و ترویج علوم و معارف اسلامی را ازجمله وظایف مهم روحانیون عنوان کرد و گفت: روحانیان باید قشر جوان و نوجوان را در سخنرانی خود مورد توجه و مباحث موردنیاز این قشر از جامعه را در سخنان مطرح کنند و با ابزار روز تبلیغی دنیا آشنا باشند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha