جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام جعفر رحمانی

حجت الاسلام رحمانی گفت: آنچه که مانع فهم انسان از هدف آفرینش می شود، دنیا پرستی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام جعفر رحمانی استاد حوزه علمیه همدان ظهر امروز بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد آیت الله آخوند(ره) گفت: آنچه که مانع فهم انسان از هدف آفرینش می شود، دنیا پرستی است.

وی ابراز داشت: آیت الله جوادی آملی می فرماید: در وجود و نهان آدمی چشمی وجود دارد که حق و حقیقت را درک می کند و شیطان با غبار دنیا دوستی آن چشم الهی را نابینا می نماید.

این استاد حوزه با اشاره به اولیاء و مقربان درگاه باری تعالی ابراز داشت: اولیاء و مقربان درگاه الهی غیر از خداوند متعال در جهان چیزی دیگر نمی بینند و حال آنکه عده ای غرق در دنیا شده اند.

وی در ادامه با اشاره به فرازی از دعای عرفه اظهار داشت: سید الشهدا(ع) در دعای عرفه به خداوند متعال می گوید کور باشد چشمی که خداوند متعال را که خالق هستی است، نبیند.

وی با بیان اینکه انسان ها غرق در دنیا شده اند، خاطرنشان کرد: مشکل اصلی از انسان هاست؛ چراکه اگر فردی قوه بینایی اش مشکل دار شود، ربطی به اشیاء عالم ندارد؛ بلکه او باید برای مشکل چشمش چاره اندیشی کند.

حجت الاسلام رحمانی گفت: عده ای از دانشمندان غربی آنچنان راه را گم کرده اند که دنیا را محل شر می خوانند و آخر زندگی انسان را مرگ می بینند و این در حالی است بانوی بزرگ اسلام، حضرت زینب(س) در رابطه با حادثه کربلا می فرماید: «ما رأیت الا جمیلا».

وی در ادامه تبیین کرد: آنچه که برای اولیا و مقربان درگاه خداوند متعال لذت بخش است مناجات و نماز و صحبت با خداوند متعال می باشد؛ آنان از بند دنیا رها شده اند.

این استاد حوزه در پایان تصریح کرد: زمانی که انسان از فکر دنیا بیرون بیاید به رستگاری می رسد؛ بیایید قبل از اینکه دنیا شما را رها کند و زیان ببینید، شما دنیا و ضرر آن را رها کنید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha