جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 تصاویر/ افتتاح بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

حوزه/ طرح ملی افق به منظور ایجاد جایگاه ممتاز برای جمهوری اسلامی ایران و نقش‌آفرینی ویژه در حوزه نشر و توزیع مصاحف در نمایشگاه قرآن شروع به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،‌ به منظور تحول جدی در تولید، انتشار و توزیع کلام‌الله مجید و استفاده از منابع گسترده خیرات و بهره‌مندی از نیات افراد صالح، طرح ملی افق با مشارکت نهادهای فرهنگی و رسانه‌های کشور و استفاده از ظرفیت مردم، به دنبال آن است تا نیاز مردم مناطق محروم را در حوزه انتشار و توزیع مصاحف شریف به صورت رایگان برآورده کند.
براساس این گزارش، این طرح با شعار توسعه فعالیت‌های قرآنی و لزوم همراهی مردم در برنامه‌ها فعالیت خود را شروع کرده و پشتوانه این طرح ایمان و اعتقادات مردم است. توسعه فعالیت‌های قرآنی در ایران اسلامی و بهره‌گیری از مشارکت مردم در این حوزه، سبب می‌شود تا تحولی جدی در حوزه تولید و چاپ قرآن کریم و انتشار ترجمه‌های گویا و متنوع ایجاد شود.
ایجاد جایگاه ممتاز برای جمهوری اسلامی ایران، نقش‌آفرینی ویژه آن در حوزه نشر و توزیع مصاحف شریف،‌ بهره‌‌گیری از هنرهای ایرانی چون خط و تذهبی در بالاترین کیفیت به منظور ارتقای کیفیت تولید با رویکرد هنری و درجه ممتاز برای نخستین بار از اهداف این طرح به شمار می‌آید.
همچنین این طرح در نظر دارد که به جایگزینی هدفمند و متمرکز قرآن‌های فرسوده که در مساجد، منازل و دانشگاه‌هاست بپردازد.

اجرای این طرح سبب خواهد شد تا اقشار مختلف مردم بتوانند از این طریق با قرآن کریم ارتباط و انس خوبی برقرار کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha