پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان از افتتاحیه رسمی نمایشگاه قرآن و عترت مشهد از ۱۴ خرداد در محل نمایشگاه دائمی آستان قدس رضوی با حضور فعال این حوزه خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر نوایی در گفتگو با خبرگزاری حوزه در مشهد با اعلام این خبر گفت: نمایشگاه قرآن و عترت امسال همانند سالهای گذشته با محتوا و مضامین راهبردی و جهت بخش، از 14 تا 20 خرداد در محل دائمی نمایشگاه های آستان قدس رضوی برگزار می شود و حوزه علمیه خراسان نیز با ارائه فعالیت های قرآنی طلاب خود حضور فعالی دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه نمایشگاه امسال براساس کتاب انسان 250 ساله برپا شده است، افزود: هشت غرفه حوزه علمیه خراسان با موضوعات برگرفته از محتوای این کتاب و عناوین نبوت، سیره اهل بیت(ع)، باورهای عاشورایی و سیره شهدا، تبلیغ نبوی، دین و زندگی، مهدویت و عفاف و حجاب در این نمایشگاه حاضر هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوایی در تشریح موضوعات هر غرفه ادامه داد: با توجه به اینکه قرآن مجید به صورت مجموعه کامل در ماه رمضان بر قلب پاک پیامبر نازل شد و در طول 23 سال با بعثت، رویشی را در جامعه پدید آورد، یکی از موضوعات غرفه ها در نمایشگاه نبوت و ویژگی های هدایتگری پیامبر(ص) است.

مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه آیات و عبارات قران کریم ابتدا در وجود پیامبر(ص) بعثت را به وجود آورد، اضافه کرد: این انگیزش و موج درونی باعث شد تا زمینه هدایتگری و بعثت را در جامعه پدیدار سازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوایی، نشر علم و حکمت، آراسته کردن روح و روان مردم، اخلاق و معنویت، رهانیدن مردم از چنگ دشمنان و ... را از آثار بعثت پیامبر(ص) برشمرد و گفت: آن حضرت در مسیر تبلیغ شریعت بی قرار بود و با نزول آیات سوره های مزمل و مدثر این حالت بی قراری پیامبر افزایش یافت.

معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه بعثت ایشان ادامه دارد و در روح زمان جاری است، ابرازداشت: امروز حوزه های علمیه باید روش پیامبر(ص) در تبلیغ را بر گزینند و بشریت تشنه دین را از مهلکه ها برهانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوایی با اشاره به دیگر غرفه ها، گفت: اهل بیت(ع)، علم و فضائل اخلاقی، معارف و ... را چنان منتقل کردند که اگر جامعه به آن عمل کنند یک تمدن پویا و همه جانبه را به وجود خواهند آورد که بر همین اساس، یکی دیگر از غرفه های نمایشگاه مختص ویژگی های هدایتگری و روشنگری اهل بیت(ع) ارائه شده است.

مشاور مدیر عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه به برکت خون شهدا و باورهای عاشورایی امروزه در سطح بین المللی عزت پیدا کرده ایم، یکی از غرفه ها نیز به نمایش این باورها اختصاص دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوایی با بیان اینکه دین مرام نامه زندگی است، اذعان داشت: سبک زندگی، تربیت فرزند، تبلیغ نبوی، مهدویت و یاوران مهدی، عفاف و حجاب از دیگر غرفه های حوزه علمیه خراسان در نمایشگاه قرآن و عترت است.

معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان به روایتگری راویان غرفه ها در این نمایشگاه اشاره کرد و در پایان یادآورشد: نشست های علمی در راستای اهداف علمی این نمایشگاه نیز ویژه بازدیدکنندگان برگزار خواهد شد.

گفتنی است، هشت غرفه حوزه علمیه خراسان به همت معاونت فرهنگی اجتماعی این حوزه در نمایشگاه قرآن و عترت از 14 تا 20 خرداد و از ساعت ۱۸ تا 23 برای بازدید عموم علاقمندان در نمایشگاه دائمی آستان قدس رضوی واقع در پارکینگ شماره یک حرم مطهر رضوی یا ورودی سمت باب الجواد(ع) دائر است.

 

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha