جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام آقا تهرانی

حوزه/ عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه خداوند هم رحمان و رحیم است و هم بسیار حسابگر، گفت: باید در اعمال خود بسیار دقت داشته باشیم، زیرا در درگاه خداوند متعال چه بدی و چه خوبی نوشته می شود و ذره ای از اعمال انسان پایمال نمی گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقا تهرانی بعداز ظهر امروز در سلسله جلسات ماه مبارک رمضان که در مسجد حاج شهبازخان کرمانشاه برگزار گردید با اشاره به مباحثی همانند توبه، زهد و.... گفت: همه این موارد در نزدیک شدن انسان به معبود خویش بسیار تاثیرگذار هستند.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) تاکید کرد: باید برای آن دنیای خود از هم اکنون به فکر توشه نیک و کردار صالح باشیم تا در روز قیامت جزو افراد نیک و بهشتی باشیم و از آتش جهنم به دور گردیم.

وی با تاکید بر اینکه خداوند هم رحمان و رحیم است و هم بسیار حسابگر، افزود: باید در اعمال خود بسیار دقت داشته باشیم، زیرا در درگاه خداوند متعال چه بدی و چه خوبی نوشته می شود و ذره ای از اعمال انسان پایمال نمی گردد.

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی در ادامه به برخی از احادیث درباره روز جزا و حسابگر بودن خداوند متعال اشاره کرد و اظهار داشت: امام صادق (ع) در خصوص تقوا و پاکی دل و روح انسان می فرمایند" «تقوا در قلوب انسانها قرار گرفته و رفتار انسانها نمایانگر میزان تقوا در وجود آنها است».

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) ادامه داد: یکی از رازهای ماندگاری جمهوری اسلامی، وجود شخصیت های بزرگ دینی همانند امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است و از سوی دیگر تقوا در قلوب مردم باعث تقویت این روحیه اسلامی می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی به اهمیت تقوا اشاره کرد و اظهار داشت: انسان با داشتن تقوا، توانایی ارشاد و راهنمایی مرد به سمت دین خدا را پیدا می کند و همین تقواست که نهضت های جهانی همانند عاشورای حسینی را رقم می زند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha