پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله امان نریمانی

حوزه/ نماینده کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: آنچه باعث شد که نام و یاد امام راحل در بین ملت ایران و دیگر کشورهای آزاده دنیا برای همیشه ماندگار شود، شخصیت معنوی و الهی ایشان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین امان نریمانی، امروز در مراسم گرامیداشت سالروز قیام خونین پانزدهم خرداد که در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اولین و مهمترین ویژگی بارز امام راحل، شناخت شخصیت واقعی سیاستمداران آن زمان بود.

نماینده کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: امام خمینی (ره) با درایت و منشی که خداوند متعال به ایشان عطا فرموده بود، در آن زمان به «جیمی کارتر» خطاب کرد که برای بار دوم هرگز نمی تواند بر مسند ریاست جمهوری آمریکا بنشید و همین هم شد که این بینش امام خمینی (ره) تعجب همگان را در دنیا برانگیخت.

وی ادامه داد: یکی دیگر از جنبه های معنویت امام، نظر ایشان درباره فروپاشی شوروی سابق بود. امام در نامه ای که به گورباچف، رییس جمهور وقت این کشور نوشت این رخداد را به وی گوشزد نمود و همگان دیدیم که بعد از مدت زمانی این امر محقق گردید و شوروی با آن همه هیمنه از هم پاشید.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: باید همه ابعاد زندگی امام راحل مورد بررسی قرار بگیرد، زیرا ایشان در عصر حاضر یکی از مصلحان بزرگ در نوع خود بودند و توانست این انقلاب را به سراسر دنیا معرفی کند.

حجت الاسلام والمسلمین نریمانی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) ذخیر خداوند متعال برای مسلمانان بود، اظهار داشت: آنچه باعث شد که نام و یاد امام راحل در بین ملت ایران و دیگر کشورهای آزاده دنیا برای همیشه ماندگار شود، شخصیت معنوی و الهی ایشان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha