پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آیت الله محسن فقیهی

حوزه/استاد حوزه گفت: با نگارش کتاب و ساخت فیلم باید کاری کنیم که جهانیان هر چه بیشتر و بهتر با شخصیت والامقام حضرت خدیجه (س) آشنا شوند.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت فرارسیدن دهم ماه رمضان، سالروز رحلت جانسوز حضرت خدیجه کبری(س) اظهار داشت: حضرت خدیجه کبری(س) دارای چنان مقام و جایگاه رفیعی هستند که مورد عنایت و احترام همه مسلمانان از گرایش های مختلف می باشند.

وی افزود: البته این جایگاه رفیع در حالی است که متاسفانه هنوز هم آن طور که شایسته این بانوی بزرگوار است، مقام و تلاش ها و زحمات ایشان شناخته نشده و لذا در این باره باید با برگزاری همایش ها و فراخوان مقالات و نگارش کتب و حتی ساخت فیلم به این موضوع به طور جدی پرداخته شود.

استاد حوزه علمیه قم همچنین با بیان این که حضرت خدیجه(س) بی شک حق بسیار بزرگی بر گردن اسلام و همه مسلمین دارند، گفت: رسانه های جمعی در این خصوص وظیفه سنگینی برعهده دارند و باید ابعاد گوناگون شخصیت ایشان و نیز خدمات ماندگار این بانوی بزرگ را به درستی برای نسل های جدید و مردم دنیا تبیین و تشریح نمایند.

وی با اشاره به این که حضرت فاطمه(س) و مادر بزرگوارشان حضرت خدیجه(س) الگوی همه زنان مسلمان و بلکه زنان و مردان عالم هستند، ابراز داشت: آنچه مسلم است این که دین مبین اسلام ارزش ویژه ای برای جایگاه زنان در خانه و اجتماع قائل است و ما باید زنان نمونه اسلام را بهتر به جامعه بشری معرفی کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha