پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم- ۴

حوزه/ مدیر شبکه تلویزیونی قرآن و معارف سیما گفت: حوزه های علمیه به عنوان چراغ هدایت جامعه نقش بسزایی را در جهان اسلام ایفا می کنند، به طوری که در عرصه پژوهش های قرآنی و خبررسانی به رشد مطلوبی رسیده است.

محمدحسین محمدزاده پس از بازدید از بخش حوزوی نمایشگاه قرآن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، اظهارداشت : حوزه در عرصه پژوهش های قرآنی و خبررسانی به رشد مطلوبی رسیده است که این امر ظرفیت ارزشمند و بالنده ای به شمار می رود.

مدیر شبکه تلویزیونی قرآن و معارف سیما افزود: هر سال در نمایشگاه های قرآن نسبت به سال قبل افزایش تولید محصولات حوزوی در عرصه پژوهشهای قرآنی و خبررسانی و و توسعه فعالیت های حوزوی را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: امسال نیز در بازدید از بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن کریم ارزیابی خوبی از فعالیت های قرآنی به دست آمد و امیدواریم تا پایان نمایشگاه شاهد استقبال گسترده مردم باشیم.

محمد زاده با اشاره به این که استقبال از نمایشگاه بستگی به علاقه مندی ها دارد و وابسته به آن است که افراد در هر قشری با چه نوع علاقه مندی وارد نمایشگاه شوند، بیان کرد: به نظر می رسد بخش های پژوهشی برای دانشجویان و پژوهشگران جذاب تر بوده است و البته بخش های کودک نیز برای خانواده ها از جذابیت های بیشتری برخوردار می باشد.

در سال گذشته بیش از 8 هزار مشاوره خانوادگی در نمایشگاه قرآن انجام شد

مدیر شبکه تلویزیونی قرآن و معارف سیما در مورد ارائه مشاوره های رایگان در نمایشگاه خاطرنشان کرد:در سال گذشته بیش از 8 هزار مشاوره خانوادگی در نمایشگاه برگزار شد که قابلیت خوبی در آگاهی بخشی خانواده ها و جلوگیری از آسیب ها به شمار می رود.

وی ادامه داد:راهکار های سبک زندگی در جهان زیاد است و در کشور ما نیز راهکارهای مختلفی وجود دارد البته برخی و طرز فکرها برای سبک زندگی ما متناسب با فرهنگ و دین ما نیست.

منابع اصیل حوزوی بسیاری از نگرانی ها را از میان می برد

محمد زاده تصریح کرد:وقتی حوزه با اصیل ترین منابع اسلامی و وحیانی وارد این فضا می شود و در جهت ارتقای سبک زندگی تغییر سبک زندگی شان به سبک اسلامی وارد صحنه می شود امیدوار کننده است .

وی عنوان کرد: حوزه باید بتواند در این فضا پیشگام باشد حتی قبل از برپایی نمایشگاه و طراحی صندلی ها و دکوراسیون و ایجاد ظرفیت های مشورتی شاهد افزایش ظرفیت ها و سرویس های خدماتی برای حضور خانواده ها باشیم.

مدیر شبکه تلویزیونی قرآن و معارف سیما گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با جامعه قرآنی در فضاهای قرآنی و برترین های مسابقات قرآنی بحث گفتمان سازی قرانی را مطرح فرمودند.

مراکز پژوهشی و حوزوی در عرصه گفتمان سازی قرآنی پیشگام شوند

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می کنم همراه مراکز پژوهشی، متقن ترین فضای پژوهشی کشور که فضای حوزوی است در این عرصه پیشگام باشد.

محمد زاده یادآور شد: آموزه های قرآنی که قابلیت گفتمان سازی دارد و بتوان از طریق رسانه تبلیغ کرد باید این آموزه ها در اختیار پژوهشگران قرار بگیرد تا از طریق مختلف تبلیغی به عنوان ذهنیت عمومی جامعه و مفهوم عمومی جامعه و گفتار رایج جامعه و گفتمان سازی قرآنی قرار دهیم.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha