چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امسال نیز سنت قدیمی افطارهای خیابانی در پاکستان دنبال می‌شود

حوزه/ امسال نیز همانند سال‌های گذشته، طبق یک سنت قدیمی عده زیادی از خیرین در شهرهای یعنی اسلام آباد و راولپندی، در ماه مبارک رمضان اقدام به دادن افطاری رایگان خیابانی برای فقرا و نیازمندان کرده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از dnd، امسال نیز همانند سال‌های گذشته، عده زیادی از افراد خیر در شهرهای دوقلوی پاکستان یعنی اسلام آباد و راولپندی، در ماه مبارک رمضان اقدام به دادن  افطاری رایگان خیابانی برای فقرا و نیازمندان کرده‌اند.
سال‌های زیادی است که «افطارهای خیابانی رایگان»، یکی از سنت‌های قدیمی و پراهمیت شهرهای دوقلوی پاکستان محسوب می‌شده و این افطارها نه تنها نیازمندان بلکه مسافران و در راه ماندگانی را که در ترافیک گیر کرده و نمی‌توانند خودشان را به موقع برای افطار به منازل‌شان برسانند، بهره مند می‌سازند.
این خیرین ایستگاه‌های موقت کنار جاده ای را برای ارائه شربت و وعده‌های غذایی رایگان به مردم فقیر برپا کرده‌اند. در این میان و در آب و هوای گرم پاکستان، تعداد زیادی از مردم از جمله کارگران، رهگذران و دیگر افراد متعلق به طبقه محروم، روزه خود را با شربت و غذای تهیه شده توسط این باجه‌ها باز می‌کنند. 
گفته می‌شود خیرین پاکستانی در شهرهای اسلام آباد و راولپندی با همکاری دوستان‌شان، روزانه برای بیش از 500 نیازمند و در راه مانده غذای افطاری مهیا می‌کنند.
لیاقت حسین یکی از ساکنینی که از این افطارها بهره‌مند شده می‌گوید: من یک کارگر فقیر هستم. من پول کافی برای خرید افطار و باز کردن روزه‌ام در خانه ندارم. من معمولا در کنار خیابان نشسته و با کمک افطارهای خیریه روزه خود را باز می‌کنم.
سهیل احمد یکی از ساکنین دیگر این منطقه می‌گوید: گاهی اوقات دفترکارم را خیلی دیر ترک می‌کنم و مجبور می‌شوم در راه و در خیابان افطار کنم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha