پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد؛ اقتصاد مقاومتی را نقشه راه اقتدار و استقلال کشور دانست و گفت: تحول در دنیای اسلام ثمره ایستادگی ملت ایران در برابر شاه و نظام استکبار است و این درسی است که از مدرسه امام(ره) آموختیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد، شب گذشته در مراسم گرامیداشت شهدای 15 خرداد 1342، در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی، گفت: اگر مجاهدت‌های دیروز نبود، امنیت امروز نه تنها برای ملت ایران، بلکه پیروزی بزرگ برای ملت عراق، مجاهدت مثال زدنی ملت یمن، صبر باشکوه ملت بحرین و ... مشاهده نمی شد، براین اساس تحول در دنیای اسلام ثمره ایستادگی ملت ایران در برابر شاه و نظام استکبار است و این درسی است که از مدرسه امام(ره) آموختیم، دفاع مقدس نیز ثمره افتخار آفرین مدرسه امام است.

وی با اشاره تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص پایداری مسئولان و مردم بر اندیشه‌های امام(ره)، ابراز داشت: تدام راه امام، تدام راه امام زمان(عج) است و آینده انقلاب نیز به ادامه این راه وابسته است، بنابراین باید این راه را باید با اقتدار پیمود و اقتصاد مقاومتی را به نقشه راه خود تبدیل کرد.

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر شاگردان امام(ره) و رهبر معظم انقلاب در این مسیر گام بردارند، در راه خدا خدمت کنند و متواضع باشند، قطعا آینده از آن ملت ایران، فلسطین، عراق، سوریه و ملل مجاهد مسلمان خواهد بود.

ویژگی‌های انسان تربیت یافته مدرسه وحی

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد ادامه داد: کسانی که رسالت تداوم راه نورانی پیامبر(ص) را عهده‌دار می‌شوند دارای چند خصیصه هستند، ما باید درنگ کنیم و شخصیت‌های تربیت یافته دین را با این خصایص تطبیق و در مسیر آن ها قرار برداریم.

رئیس هیئت امنای موزه تاریخ تمدن جهان اسلام با بیان اینکه این افراد دوستدار خدای متعال و دلباخته ذات اقدس احدیت هستند، افزود: جان و روحشان ملکوتی است، خداوند در قلب نورانی آنها تجلی نموده است عنایت ویژه ذات اقدس احدیت به این بندگان برگزیده موجب شده که آنان با همه وجود دلباخته و تسلیم حق باشند.

وی، ویژگی های انسان های تربیت یافته در مدرسه وحی «علاقه و عشق به خدای متعال»، «اطاعت از رسول الله(ص) و پیروی از اولیاء و امامان معصوم(ع)» مطرح کرد و گفت: علامت این محبت از نگاه قرآن اطاعت پیامبر اعظم(ص) و اولیای دین است؛ انسان‌های تسلیم در برابر خدا دل به غیر خدا نسپرده اند لذا جان و روحشان لبریز از عشق ذات حضرت حق است.

امام در راه انقلاب تا قله فقاهت پیش رفتند

حجت الاسلاموالمسلمین ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: امام  راحل که راه انقلاب بزرگ را هموار ساخت قلبی لبریز از محبت الهی داشتند؛ ایشان در این راه تا قله رفیع و بلند فقاهت پیش رفتند و در راه فهم حقائق دین تلاش نموده و با عزمی استوار در مسیر اوامر خدا و اولیای او گام برداشتند.

نایب رئیس مجلس نهم مطرح کرد: امام خمینی(ره) در دوران جوانی در کتابخانه وزیری یزد ریشه مشکلات فراروی جامعه را عدم حرکت برای خدا مطرح فرموده بودند، این دغدغه امام  بود و باعث شد که در سایه خدای متعال در مسیر اطاعت او گام بردارد و به قله رفیعی از بندگی و عبودیت راه یابد.

وی با اشاره به اینکه انسان تربیت یافته در محضر خدا در رابطه انسانها دو ویژگی برجسته «تواضع و فروتنی» و «هدایت انسان‌ها» دارند، متذکر شد: امام راحل دغدغه هدایت انسان‌ها و سعادت آنها را داشتند که در سال 1342 در برابر قدرتهای استکباری ایستادند و شاه، آمریکا و قدرت های مسلط جهانی را محکوم کردند و ذره ای تزلزل در این راه نشان ندادند./

انتهای پیام/ت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha