جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کامیون‌های غذای مکزیکی هنگام افطار به مساجد آمریکا می‌روند + تصاویر

حوزه/در یک طرح ابتکاری جدید در ایالت کالیفرنیای آمریکا، کامیون‌های تاکو، غذای تند مکزیکی در ساعات افطاری تا سحری در ماه مبارک رمضان به درب مساجد می‌‌روند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از scpr، عده‌ای از فعالان اجتماعی در شهر اورنج کانتی در ایالت کالیفرنیای آمریکا، در طرحی ابتکاری قصد دارند مردم آمریکای لاتین و مسلمانان را به همدیگر نزدیک سازند. طرح برنامه ریزی شده آن‌ها بردن کامیون‌های تاکو، غذای تند مکزیکی در ساعات افطاری تا سحری در ماه مبارک رمضان به درب مساجد می‌باشد.

آن‌ها امیدوارند با نزدیک سازی مسلمانان و مردم آمریکای لاتین با در صرف افطار  در کنار همدیگر، ارتباط منسجم‌تری میان آن‌ها به وجود آورند. این طرح نخستین بار در مرکز اسلامی سانتا آنا برگزار شد که جامعه اسلامی بزرگی دارد.

ریدا حمیده، یکی از برگزارکنندگان این طرح می‌گوید: هدف آشنایی و نزدیکی میان مسلمانان و همسایگان آمریکای لاتین آن‌ها می‌باشد تا حسن تفاهم میان آن‌ها برقرار شود.

حمیده افزود: این طرح برای بزرگداشت تفاوت ها برگزار شده است. ما با هم برای معرفی بخش‌های جدید جامعه اسلامی و مردم آمریکای لاتین به یکدیگر تلاش می‌کنیم تا بتوانیم جامعه جدیدی بسازیم.

بنیامین واسکز یکی از برگزارکنندگان این طرح، معتقد به تمرکز بر مشترکات دو جامعه در فصای سیاسی کنونی جامعه آمریکا بوده و می‌گوید: در حال حاضر جرایم نفرت محور زیادی علیه هر دو گروه مسلمانان و مردم آمریکای لاتین در حال وقوع هستند و حتی میان دو گروه نیز پیش داوری‌ها و سوءتفاهماتی وجود دارد. اگر آن‌ها تعامل میان ما را ببینید، این دوستی می‌تواند آغاز فرو ریختن دیوارها شود.

 واسکز در ادامه گفت: مردم هنگام غذا خوردن در کنار همدیگر، واکنش‌های تدافعی‌شان را کنار می‌گذارند و فرصت آشنایی با هم را پیدا می‌کنند. ما از اینکه مسلمانان اجازه داده‌اند لحظه روحانی و زیبای افطار را با آن‌ها شریک شویم بسیار خرسندیم. این یک لحظه سرنوشت ساز است.

شان تو، رئیس مرکز اسلامی سانتا آنا نیز در این باره گفت: ما می‌توانیم برای بهتر ساختن و زیباسازی جامعه با مردم آمریکای لاتین همکاری و مشارکت داشته باشیم.

ایوان انریکوز نیز که به افطاری پیوسته گفت: در زمانه‌ای که ملت در طوفان قرار دارد، انسجام و نزدیکی مردم به همدیگر کلید پیروزی است. اگر هر کدام به تفاوت‌هایمان بچسبیم، ایجاد وحدت درجامعه کار دشواری خواهد بود. اما اگر در مراسم یکدیگر شرکت کنیم، قادر خواهیم بود جشن‌های همدیگر را درک کرده و این بسیار مهم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha