جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 417407
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
نمایشگاه قرآن

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برپایی نمایشگاه قرآن و عترت در تبریز خبر داد و گفت: روحانیون و کارشناسان حوزه علمیه و مبلغان در این نمایشگاه آماده پاسخگویی به شبهات و سوالات شرعی و قرآنی هستند.

محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با اشاره به برپایی نمایشگاه قرآن و عترت گفت: این نمایشگاه امسال عرصه تجلی همکاری و همراهی و همدلی نهادهای مختلف بوده و مهمترین ویژگی آن برگزاری توسط بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اهداف برپایی نمایشگاه قرآن و عترت افزود: این نمایشگاه با هدف شناسایی، معرفی و نمایش آخرین دستاوردهای قرآنی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و علمی و همچنین زمینه سازی مناسب برای آشنایی اقشار و گروه های مختلف با فعالیت‌های قرآنی و کمک به ارتقای کمی و کیفی برنامه‌ها و فعالیت‌ های قرآنی از سیزدهم خردادماه تا نهم تیرماه برپا خواهد بود.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: این نمایشگاه در بخش‌های مختلفی از جمله در بخش آثار نفیس هنری، رسانه‌ های دیجیتال، عفاف و حجاب، انتشارات قرآنی، کودک و نوجوان، خانواده و هنر آشپزی رمضان برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: روحانیون و کارشناسان حوزه علمیه و مبلغان در این نمایشگاه آماده پاسخگویی به شبهات و سوالات شرعی و قرآنی هستند. 

محمدپور در ادامه با اشاره به آغاز نهضت قرآنی بعد از انقلاب اسلامی، عنوان کرد: به برکت انقلاب اسلامی و انفاس قدسی امام راحل نهضتی در حوزه‌ قرآن شروع شد که قرآن از طاقچه ها و از یک حالت زینتی به عرصه‌ اجتماع وارد و اثرگذار شد.

وی افزود: این کلام عظیم از زبان امام خمینی (ره) جاری شد و تاثیری شگفت در ایران و جهان ایجاد کرد و اگر امروز حرکتی یا جنبشی در میان ملل اسلامی در سطح جهان را شاهد هستیم به برکت حضور قرآن است.

محمدپور ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی را یکی از وظایف اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و ابراز داشت: براین اساس در سال گذشته ۴۰۰میلیون تومان برای این امر توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هزینه شده و ٥٣ موسسه قرآنی در همین راستا در سطح استان فعالیت می کنند.

گفتنی است، نمایشگاه قرآن و عترت از سیزدهم خرداد تا نهم تیرماه از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه تا ۲۴ در نگارخانه دانشگاه هنر اسلامی تبریز واقع در بلوار آزادی بعد از میدان حکیم نظامی نرسیده به چهارراه طالقانی برپا خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha