جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نعمت اللهی

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: جوان ایرانی خود را باور دارد و این روحیه خود باوری و اعتماد به نفس را امام(ره) به ملت و جوانان تزریق کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت الهی، صبح امروز در همایش «جوانان، نظام اسلامی، باید ها و نبایدها» که در سالن اجتماعات تبلغیات اسلامی شهرستان تاکستان برگزار شد، به نقش فعال و با نشاط جوانان در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: همه سربلندی ها، سرافرازی ها و پیروزی ها در تمام 38 سال گذشته از آن جوانان بوده و امروز این قشر از سرمایه های ارزشمند نظام اسلامی محسوب می شوند.

وی، نقش جوانان در پیشبرد اهداف کشور را بسیار برجسته و ممتاز خواند و افزود: جوانان غیرتمند، مومن و انقلابی، در همه عرصه ها، به خوبی توانسته اند نقش مهم و تعیین کننده ای ایفا نمایند.

وی ادامه داد: اگر جوانان شجاع و با شهامت ایرانی نبودند، انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل(ره)  و دفاع مقدس به پیروزی نمی رسید و این همه موفقیت های علمی، فرهنگی، ورزشی به دست نمی آمد.

مدیر کل تبلغیات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در تمام دنیا از اقتدار همه جانبه برخوردار است، همه این موفقیت ها مرهون حضور و مشارکت جوانان در عرصه های مختلف است.

وی با بیان این که اگر نیروی جوان به درستی آموزش ببیند و به کار گرفته شود نه تنها برای جامعه خود بلکه می تواند مدیر و مصلح جوامع دیگر باشد، ابرازداشت: دشمن دو هدف عمده در خصوص جوانان را به دقت پیگیری می کند، یکی بی بند و بار ساختن، خنثی سازی و از رده خارج کردن نیروهای جوان و خالی کردن دست ما از این سرمایه گرانبها و دیگری شناسایی و تربیت نیروهای فکری جوان به نفع خود و تزریق مجدد آن به کشور است، لذا باید مراقب توطئه های دشمنان علیه جوانان باشیم.

 حجت الاسلام نعمت اللهی بیان داشت: اگر نتوانیم در کنار تحصیل به تهذیب نفس بپردازیم، نه تنها نمی توانیم مدیران خوبی برای جامعه باشیم، بلکه دیگر حتی به عنوان سرمایه های بالقوه نیز به شمار نخواهیم آمد.

وی افزود: جوانان سرمایه‌های ارزشمند جمهوری اسلامی هستند و کشور ما به دلیل داشتن قشر عظیمی از جمعیت جوان به عنوان پتانسیل انسانی می‌تواند پله های ترقی و پیشرفت را خیلی سریع‌ و بهتر طی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha