سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام مهاجریان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مهاجریان مقدم با بیان این که ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تمرین نظارت افراد بر اعمال و رسیدگی به مستمندان است، گفت: بزرگ ترین ثمره روزه داری رسیدن به تقوا است.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم مهاجریان مقدم در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، بااشاره  به بسته شدن درهای جهنم  در این ماه بر روی مومنان، تصریح کرد: بر کسی پوشیده نیست که در ماه مبارک رمضان، راه های نزدیک شدن و ارتباط با خداوند بیشتر شده و انسان به خدا بسیار نزدیک تر می گردد و در مقابل خداوند وعده داده که درهای ارتباط با شیطان و جهنم را خواهد بست.

امام جمعه طبس با بیان این که حس نودوستی در افراد در  ماه مبارک رمضان افزایش پیدا می کند، ابراز کرد: بر اساس سخنی از امام صادق (ع)، یکی از فلسفه های وجودی روزه آن است، که اغنیا رنج تشنگی و گرسنگی را بکشند، تا به مستمندان کمک نمایند.

وی، روزه گرفتن را، سبب صحت و سلامت روزه داران و درمان بسیاری از بیماران جسمی دانست و مطرح کرد: امروزه حتی پژوهشگران غیر مسلمان نیز به این نتیجه رسیده اند که روزه گرفتن، درمان بسیاری از بیماری ها است.

امام جمعه طبس ادامه داد: برخی گمان می کنند، علت فضیلت این ماه فقط به خاطر روزه و عبادت آن است، در حالی که فضیلت رمضان به نزول قرآن است؛ لذا خداوند شب قدر شب نزول قرآن را بهتر از هزار ماه قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجریان، پرهیز از گناه را، مقدمه ای جهت ارتباط بیشتر با قرآن عنوان کرد و افزود: فضیلت ماه رمضان به ارتباط بیشتر با قرآن است، لذا  وقتی که آیات و روایات برای مردم  بیان می شود به دلیل اعتماد به روحانیت، می تواند این مقوله بسیار تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به کاهش انواع جرایم و بزهکاری ها در ماه مبارک رمضان نسبت به سایر ماه ها، اذعان داشت: ماه رمضان را باید ماه قرآن بنامیم و عمده تلاش ما آن باشد که این فرصتی که خداوند سفره های رحمت و هدایت و برکتش را بر روی مسلمانان و حتی غیر مسلمانان گسترده است را با قرآن و معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بیشتر از پیش کنیم .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha